مدیران مدارس فرماندهان خط مقدم آموزش و تعلیم و تربیت هستند

رئیس سازمان مراکز آموزش های عمومی و مهارتی سما گفت: مهره اصلی حرکت در مسیر کیفیت، مدیران مدارس به عنوان فرماندهان خط مقدم آموزش و تعیلم و تربیت هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از سما، سید محمد بطحائی معاون دانشگاه و رئیس سازمان مراکز آموزش های عمومی و مهارتی سما در جلسه «چالش ها و فرصت های پیش روی مدارس سما در سال آتی» که با حضور مدیران مدارس سما سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم را به همه معلمان که فداکارانه برای تعلیم و تربیت فرزندان عزیز این سرزمین تلاش می کنند، تبریک گفت.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء کیفیت مدارس سما، گفت: مهره اصلی حرکت در مسیر کیفیت، مدیران مدارس به عنوان فرماندهان خط مقدم آموزش و تعیلم و تربیت هستند و در صورتی که انگیزه لازم و کافی داشته و شرایط برای آنان فراهم باشد؛ می توانند کیفیت را به مطلوب ترین شکل ارتقا دهند.

رئیس سازمان مراکز آموزش های عمومی و مهارتی سما از مدیران حوزه ستادی و همکاران آموزشی به عنوان پشتیبان مدیران مدارس یاد کرد و کلید اصلی تحول را در دستان توانمند مدیران دانست و افزود: اگر مدیران مدارس از حیث مهارت ها و انگیزه های لازم به سطحی نرسند که تحول را رقم نزنند، تلاش سایرین در پشت خط مقدم بی فایده خواهد بود.

بطحائی با اشاره به نقش مهم و حیاتی مدیران مدارس به عنوان فرماندهان آموزشی، خطاب به آنان گفت: با توجه به شرایط بحرانی پیش رو ناشی از اپیدمی ویروس کرونا، در مهرماه سال آینده، رقابت بین مدارس غیردولتی بیشتر از گذشته خواهد شد و ما باید با پررنگ کردن مزایای خود نسبت به سایر رقبا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

اسفندیار چهاربند مشاور علمی سازمان، با طرح موضوع مهم و ضروری حفظ تعامل و ارتباط مدرسه با اولیا، دانش آموزان و همکاران، خاطر نشان کرد: ارتباط گرایی یکی از جهت گیری های حیاتی مدارس است که از طریق مدیریت و سرمایه گذاری در خلق فرصت های تعامل و ارتباط با ذینفعان به انتظارات و نیازهای آنان پاسخ می دهد.

ضرورت آموزش قابلیت و ابزارهای ارتباطی فضای مجازی به معلمان و مدیران باتوجه به تغییر شرایط مدرسه داری در دوران کرونا و پسا کرونا، یافتن ظرفیت های محلی، جلب اعتماد خانواده ها به عنوان شرط اصلی موفقیت، ضرورت طرح ریزی برنامه های تابستانی توسط مدیران هر مدرسه با توجه به شرایط بومی هر استان، توجه به راه اندازی واحدهای فضای مجازی در سما، ادامه جدی تر رصد و پایش عملکرد مدارس توسط حوزه ستادی، تعیین تکلیف مدارس زیان ده، از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران مدارس چالش های حوزه های مالی و شهریه ای، منابع انسانی، آموزشی، مهارتی و آزمایشگاهی و ... ناشی از بحران کرونا را مطرح کردند.

برنامه های حوزه فرهنگی مدارس و آموزشکده ها توسط معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی و برنامه های مربوط به بازنگری امور مالی مدارس و نظام پرداخت مالی نیروی انسانی و تسویه حساب شهریه سال جاری توسط معاونت هماهنگی در این جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067795

وب گردی

وب گردی