ورود پژوهشکده علمی و فناوری ثریا به حوزه امنیت غذایی

مسئول پژوهشکده علمی و فناوری ثریای بسیج دانشجویی واحد علوم‌و‌تحقیقات از ورود به حوزه امنیت غذایی در سال جهش تولید خبر داد.

مصطفی ابراهیمی مسئول پژوهشکده علم و فناوری ثریای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سیاست های پژوهشکده در سال جهش تولید اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید‌ و طی تصمیمات مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه، قرار بر این شد که پژوهشکده ثریا به حوزه امنیت غذایی نیز ورود پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه بیش از 97 درصد خوراک کشور در زمینه دام و انسان، وابسته به خارج از کشور است؛ به همین دلیل اگر در این زمینه تحریم شویم، کشور با بحران جدی مواجه خواهد شد. با این اوصاف تصمیم گرفتیم در حوزه امنیت غذایی نیز ورود کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: پژوهشکده ثریا در همین راستا در حوزه سیاست‌گذاری و حکمرانی نیز وارد شده و به دنبال این است که در بخش دیگری از فعالیت‌های خود، به حوزه تولید نیز وارد شود. در حوزه تولید، مولفه‌هایی از قبیل دام سبک و سنگین، گوشت گرم، نان سالم، برنج و آرد مطرح است.

مسئول پژوهشکده علمی و فناوری ثریا تصریح کرد: در حوزه دام سبک و سنگین بیشتر بحث ما روی نجات نژادهای بومی کشور است؛ زیرا نژادهای دام سنگین ما متاسفانه با سیاست‌های غلط دولتی در حال از بین رفتن است و درحال وابسته شدن به خارج از کشور هستیم‌. درواقع کشور ایران در دام سبک همچنان مستقل است؛ اما در دام سنگین از جمله گاو، شتر و ‌... کاملا وابسته به نسل ها و نژادهای خارج از کشور است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پژوهشکده ثریا برای این موضوع دو برنامه دارد؛ می‌خواهیم نژادهای اصیل ایرانی را در دام سبک، دوباره به بهره برداری برسانیم و روی نژادهای مختلف آن کار کنیم. در دام سبک نیز از جمله بز و گوسفند، به دنبال شناسایی نژادهای ایرانی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067812

وب گردی

وب گردی