آمادگی اجرای سناریوهای آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات را داریم

مدیر دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول سمای تهران گفت: آمادگی اجرای تمامی سناریوهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه برگزاری امتحانات پایان سال را داریم و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

رقیه میرزایی مدیر دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول سمای تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزشی این مدرسه در حوزه امتحانات پایان سال اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی مدرسه طی 2 الی 3 ماه گذشته، به گونه‌ای بود که هیچ تفاوتی با آموزش حضوری نداشت و درحال حاضر کلیه کتب درسی دانش آموزان در تمامی مقاطع به اتمام رسیده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش باتوجه به شرایط کشور، سال تحصیلی را با 80 درصد محتوای آموزشی به اتمام برساند؛ این درحالی است که دبیرستان ما 100 درصد محتوای درسی را به دانش آموزان آموزش داده و درحال دوره کردن دروس هستیم.

میرزایی ادامه داد: آموزش و پرورش در حوزه ارزشیابی پایانی دانش آموزان چندین سناریو را مد نظر قرار داده است؛ یکی از این سناریوها برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ بود که ستاد مبارزه با کرونا تا بدین لحظه با آن مخالفت کرده است. با تمامی این تفاسیر ما آمادگی اجرای تمامی سناریوهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه برگزاری امتحانات پایان سال را داریم.

مدیر دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول سمای تهران تصریح کرد: چنانچه قرار باشد ارزشیابی پایانی دانش آموزان به عهده معلمان قرار بگیرد و مدرسه امتحانات را برگزار کند، گروه‌های آموزشی دبیرستان ما این سبک از امتحانات را نیز ارزشیابی کرده‌اند و تمهیدات لازم برای آن پیش بینی شده است.

وی گفت: قانون گذار این پیش بینی را کرده است که اگر ارزشیابی بر عهده معلمان باشد، آن‌ها می‌توانند در حوزه محتوای امتحان و بارم بندی سوالات دخل و تصرف داشته باشند؛ به طور معمول دو سوم سوالات امتحانی پایان ترم از دروس نیمسال دوم و یک سوم از دروس نیمسال اول است لذا باتوجه به این که یک سوم سوالات در شرایط حضور معلم در کلاس بوده ، قانون گذار این اختیار را به معلمان داده است تا بارم بندی سوالات را به اختیار خودشان تغییر دهد.

میرزایی در پایان با اشاره به برگزاری کلاس‌های تقویتی مجازی برای دانش آموزان خاطرنشان کرد: برخی دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله عدم آشنایی با کلاس‌های مجازی، از روند آموزش دروس جا مانده‌اند؛ به همین دلیل فعالیت‌های ترمیمی از جمله برگزاری کلاس‌های تقویتی مجازی، پروژه‌های دانش آموزی و روش‌های تدریس معکوس را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067831

وب گردی

وب گردی