آزمون اول سعادتمند در استقلال/ پرداخت طلب فوق ستاره محبوب

مدیرعامل باشگاه استقلال که از فروردین امسال کارش را آغاز کرده، حالا با اولین آزمون جدی خودش در این سمت مواجه شده است.

هادی شاه مرادی/ به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، شیخ دیاباته که یکی از بهترین ها و محبوب ترین های استقلال در لیگ نوزدهم بوده بالاخره صبرش تمام شد و وکیلش با ارسال یک نامه به باشگاه نسبت به عدم وصول مطالبات این بازیکن هشدار داد.

آنگونه که در این نامه آمده تاریخ 26 اردیبهشت به عنوان آخرین مهلت وکیل دیاباته به استقلالی ها اعلام شده و در صورت عدم تحقق این درخواست، بحث طلب دیاباته از طریق فیفا پیگیری خواهد شد که اگر این اتفاق بیفتد به منزله فسخ قرارداد الماس سیاه با آبی‌ها خواهد بود.

گفتنی است شیخ دیاباته سهم بسزایی در موفقیت های این فصل استقلال داشته و حتی رسیدن آبی ها به صدر جدول را باید به پای درخشش این بازیکن و گل های سه امتیازی‌اش نوشت اما بدیهی‌تر از همه این‌ها جانب حق بودن ستاره اهل مالی در بحث دریافت دستمزدش است.


البته از حق نگذریم که دیاباته تا به امروز کمال جوانمردی و اصول حرفه ای را در حق استقلالی‌ها رعایت کرده و نه تنها هرگز دست به تهدیدهای ریز و درشت رفتاری نزده و کوچکترین مصاحبه ای علیه باشگاه انجام نداده بلکه هرگاه شایعات فسخ قراردادش منتشر شده بلافاصله از طریق یک رسانه معتبر و رسمی به تکذیب آنها پرداخته است. او حتی در آخرین مصاحبه اش اعلام کرده بی صبرانه منتظر آغاز تمرینات است تا به ایران برگردد. البته باید تاکید کنیم این رفتار اخلاق منشانه دیاباته در حالی رقم خورده که این ستاره محبوب بیشتر از 5 ماه است هیچ پولی از باشگاه استقلال دریافت نکرده.


هر چند احمد سعادتمند نیز در واکنش به نامه وکیل دیاباته اعلام کرد قطعا نسبت به پرداخت طلب این بازیکن اقدام مثبت خواهد شد اما لازم به یادآوری است که مدیرعامل استقلال تنها دو هفته مهلت دارد تا اولین چالش دوران مدیریت خودش در این باشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارد.


ناگفته نماند که باشگاه استقلال طبق توافقنامه قبلی باید مبلغ 230 هزار دلار بابت دستمزد به دیاباته و مبلغ 25 هزار دلار نیز به مدیربرنامه این بازیکن پرداخت نماید. رقمی که با یک حساب سرانگشتی و با لحاظ قیمت پایه 15000 تومانی هر دلار عددی نزدیک به 4 میلیارد تومان می‌شود.!


بدون شک اگر سعادتمند بتواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید محبوبیت خوبی نزد هواداران آبی کسب خواهد کرد و از سوی دیگر عدم موفقیت و فسخ قرارداد دیاباته احتمالا تبعات متفاوتی برای مدیر جدید استقلال خواهد داشت.

کد خبر: 1067835

وب گردی

وب گردی