پشت پرده/ چرا جنجال حضور استراماچونی در تیم ملی به پا شد؟

در حالی بحث حضور استراماچونی روی نیمکت تیم ملی ایران مطرح شده که این سرمربی پیش از این در فوتبال کشورمان حضور داشته و اقدام به ترک ناگهانی تیمش کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز_هادی شاه‌مرادی: آندرا استراماچونی که علی‌رغم شروع نه چندان خوبش با استقلال توانست این تیم را پس از چند فصل مجددا به صدر جدول لیگ برتر برساند، قبل از پایان نیم فصل اول تصمیم به ترک این تیم گرفت.


از آن زمان تا به امروز چندین مرتبه نام او با عناوین مختلف اما با موضوع مشترک بازگشت به فوتبال ایران شنیده شده که در عمل هیچ‌کدامشان تحقق نیافته‌اند.


در جدیدترین شایعه نیز اینگونه اعلام شد که قرار است دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی کشورمان کنار گذاشته شده و سرمربی سابق اینتر و استقلال جایگزین او شود که البته همانطور که انتظار می‌رفت با واکنش فدراسیون فوتبال کشورمان این خبر تکذیب شد.


روند ماجرا لزوم توجه فوتبال دوستان به چند نکته را جدی تر از قبل نشان می‌دهد؛ اول اینکه این احتمال وجود دارد که برای جلوگیری از شکایت استراماچونی به فیفا، شایعه حضورش روی نیمکت تیم ملی مطرح شده باشد، سناریویی که پیش از این و برای برانکو ایوانکوویچ پیاده شده بود و باعث تاخیر در شکایت پروفسور به فیفا شد.


نکته دوم مربوط به تصمیمی است که گفته می‌شود چندی پیش توسط وزارت ورزش گرفته شده مبنی بر اینکه بعد از دومینوی جدایی مربیان خارجی از فوتبال ملی و باشگاهی ایران و با توجه به مشکلات مالی فدراسیون و تیم های باشگاهی آن هم در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور مساعد نیست، تا اطلاع ثانوی هیچ مربی یا بازیکن خارجی جذب نشود. البته مخالفت وزارت ورزش در خصوص امثال استراماچونی که یک مرتبه قهرشان در فوتبال ایران دیده شده بسیار جدی‌تر از سایرین است.


نکته سوم این است که شایعه جایگزینی استرا و جای اسکوچیچ برای اولین بار نیست که مطرح شده است. پیش از این و زمانی که مرد ایتالیایی از استقلال جدا شده بود، نام سرمربی وقت صنعت نفت به عنوان گزینه اصلی هدایت آبی‌ها شنیده شد که بعدا تکذیب شد و حالا شاهد مطرح شدن برعکس آن ماجرا بودیم با این شباهت که این مرتبه هم تکذیب شد.


در پایان باید گفت شاید وقت آن رسیده که برای همیشه نسبت به برخی ادعاهای بزرگ و جنجالی که در روزهای بحرانی فوتبال مطرح می‌شوند، بی‌توجه باشیم و با بی توجهی به این شایعات، موجبات تحقق اهداف افرادی که منافعشان پشت این شایعات پنهان شده را فراهم نکنیم.

کد خبر: 1067837

وب گردی

وب گردی