مسئولان سند تحول بنیادین آموزش را اجرایی کنند

بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت روز معلم در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان حوزه تعلیم و تربیت اقدامات عملی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روز استاد و مقام معلم بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: بر اساس آیات قرآن تعلیم از شئون الهی است که در بین انسان‌ها بعهده انبیا و اولیا گذاشته است. در طول تاریخ بشریت انسانهای بسیاری نیز وظیفه تعلیم و البته زحمات آنرا به جان خریدهاند تا با علم آموزی شرایط بهتری برای بشر فراهم شود. انسان والا مقامی که عمر خود را در تعلیم مبانی فکری اسلام به جوانان صرف کرده و به فرموده رهبر معظم انقلاب آنچه در زندگی استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری بیش از همه خودنمایی می‌کند‏، این است که حیات پربرکت ایشان همواره بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی چرخید و وی همواره تمام سعی خود را برای شناساندن بهتر خدا، مکتب و دین اسلام برای دیگران به کار بستند و به هیچ بیگانه‌ای مجال تجاوز به ارزش‌های دین اسلام را ندادند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسیج اساتید استان اصفهان با یاد و گرامیداشت شهید مطهری این روز را به تمامی جهادگران عرصه تعلیم و تربیت، استادان محترم دانشگاها و معلمان بزرگوار تبریک عرض کرده و از مسئولان حوزه تعلیم و تربیت درخواست می‌کند ضمن توجه دقیق به فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی اقدامات عملی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش را بکار ببندند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب یعنی بهبود معیشت و منزلت این قشر فرهیخته را مورد بررسی قرار داده و برای رفع مشکلات موجود برنامه ریزی نمایند تا انشالله تکریم مقام استاد و معلم، در فضاى فرهنگى جامعه و در ذهن مردم بیش از پیش تشدید شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067851

وب گردی

وب گردی