ساخت دستگاه تصفیه هوای بومی توسط پژوهشگران بسیج دانشجویی واحد پرند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از ساخت دستگاه تصفیه هوا با همکاری واحد فناور بهین دماسازان نوین خبرداد.

وحید جهان آرا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه بسیج دانشجویی در حوزه مبارزه با کرونا اظهار کرد: بسیج دانشجویی واحد پرند با همکاری و واحد فناور «بهین دماسازان نوین» مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و همکاری گروه جهادی مسجد النبی تهران، فعالیت‌های فناورانه خوبی را در حوزه درمانی و مبارزه با کرونا انجام داده است.

وی افزود: ساخت دستگاه تصفیه هوا، از جمله مهم ترین اقداماتی است که در زمینه از سوی پژوهشگران بسیجی واحد پرند ساخته شده است؛ این دستگاه قابلیت تصفیه هوا و جذب ذرات گرد و غبار تا 3/0 میکرون را دارد. همچنین این دستگاه قابلیت جذب بو و برخی مواد سمی هوا مانند فرمالدهید را نیز دارد.

جهان آرا ادامه داد: قابلیت دیگر این دستگاه، جذب انواع و اقسام میکرو ارگانیسم‌های معلق در هوا با استفاده از فناوری الترا ویولت است که در مدت زمان کمی می‌تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این دستگاه باتوجه به حجم کمی که دارد، می تواند فرآیند تصفیه هوا را در 100متر مکعب انجام دهد و در هرساعت، 30 متر مکعب از هوا را تصفیه می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد پرند با اشاره به برق مصرفی این دستگاه تصریح کرد: برق مصرفی این دستگاه، یک سوم لامپ 60 وات است به همین دلیل، استفاده از آن از لحاظ مصرف برق بسیار بهینه خواهد بود.

وی با بیان این که قیمت این دستگاه یک سوم نمونه خارجی آن است اضافه کرد: تجمیع قابلیت‌های این دستگاه در حجم کوچک، از دیگر مزیت‌های آن است که می تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های تصفیه هوای بزرگ با قابلیت تصفیه 100 متر مکعب باشد.

جهان آرا تاکید کرد: این دستگاه برای تولید انبوه نیازمند حمایت مسئولان است چراکه هزینه طراحی اولیه آن بسیار سنگین بود و لذا برای ادامه کار، به حمایت مالی مسئولان و سرمایه گذاران نیاز داریم تا با قیمت پایین به مرحله تجاری سازی برسد. البته گروه جهادی مسجد النبی تهران تا بدین لحظه حمایت‌های مالی خوبی را از ما داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067859

وب گردی

وب گردی