دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اکوسیستم‌های نوآوری ایجاد خواهد کرد/ تعریف شاخص «کارآمادگی» برای دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این دانشگاه به دنبال ایجاد اکوسیستم‌های نوآوری در جای جای ایران اسلامی است تا موتور حرکت و جهش تولید با سرعت پیش برود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح «سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای» دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ساختمان دکتر قریب برگزار شد، با تبریک روز معلم، گفت: فضای دانشگاه آزاد اسلامی قرار است از دانشگاه آموزشی به دانشگاه کارآفرین و حل مسئله تبدیل شود. در این فضا معلمان فقط در کلاس‌های درس حاضر نخواهند بود و ما با نوع جدیدی از فضای آموزشی روبرو خواهیم شد که نویدبخش سیر تحول دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان تهران تا دو سال گذشته در سطح شهر متفرق بودند، تصریح کرد: پس از اتخاذ تصمیماتی، مجتمع سوهانک با 7 هکتار و 110 هزار مترمربع خریداری شد و دانشجویان واحدهای تهران مرکزی در این فضا متمرکز شدند. با این کار، ساختمان‌هایی که دیگر مناسب کلاس های درس دانشجویان نبود، در اختیار امور آموزش‌های جدید قرار گرفت.

وی افزود: در واقع دانشگاه آزاد اسلامی یک تغییر ریل و تحول را دنبال کرد؛ تحولی که بتواند یک دانشگاه کارآفرین و حل مسئله ایجاد کند، چرا که این موضوع در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تحول در این دانشگاه و حرکت در این مسیر در سراسر کشور صورت خواهد گرفت، گفت: دانشگاه، اکوسیستم‌های نوآوری را در جای جای ایران اسلامی ایجاد کرده و در واقع 20 میلیون مترمربع فضای دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت جوانان کشور قرار خواهد گرفت تا موتور حرکت و جهش تولید با سرعت پیش رود.

دکتر طهرانچی در ادامه با تشکر از حمایت‌های دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ایده‌های مطرح‌ شده در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: شتابدهنده «شمسا» هسته اصلی توسعه است. این شتابدهنده توسعه منطقه‌ای را در کل کشور دنبال می‌کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از فعالیت‌های این شتابدهنده حمایت خواهد کرد و به طور جدی در سراسر کشور کار را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن دانشگاه نوآور یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز با نقشه راهی که در منطقه نوآوری پردیس فراهم شده، دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده اکوسیستم نوآوری پردیس می‌پیوندد و تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این حرکت به دنبال رسالتی است که دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌کند. این دانشگاه می‌خواهد در خدمت توسعه نظام، حل مسائل اقتصادی، مسائل کارآفرینی و مجهز کردن دانشجویان به مهارت کار باشد.

دکتر طهرانچی در پایان با تأکید بر اهمیت مجهز شدن دانشجویان به مهارت کار، گفت: از این به بعد شاخصی به عنوان «کارآمادگی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته خواهد شد تا در زمان فارغ‌التحصیلی مشخص شود که دانشجویان به چه میزان آماده ورود به بازار کار هستند تا این مسئله تقویت شود. امیدوارم این فعالیت‌ها مقدمه‌ای باشد تا در نهایت به حل مسئله اقتصاد کشور بیانجامد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067876

وب گردی

وب گردی