بررسی مبانی و روش‌های برخورد با بلایا در دوران پساکرونا

مدیر کارگروه دینی و مذهبی مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به حوزه‌های تخصصی اعضای کارگروه، تصمیم بر این شد تا روی حوزه مبانی و روش‌های برخورد با بلایا در دوران پساکرونا مطالعه و تحقیق صورت گیرد.

محمد قمی مدیر کارگروه دینی و مذهبی مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این کارگروه اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورات معاونت علوم انسانی و هنر مبنی بر لزوم بررسی چالش‌های حکمرانی در دوران پساکرونا، کارگروه‌های مرکز مطالعات و برنامه ریزی نیز در حوزه‌های مختلف از جمله دینی و مذهبی آغاز به کار کردند.

وی افزود: استادانی از 3 رشته فلسفه و کلام اسلامی، علوم قرآن و حدیث و ادیان و عرفان در این کارگروه حاضر هستند که در مجموع به 24 نفر می‌رسند؛ البته از رشته‌های ادبیات فارسی و ادبیات انگلیسی نیز در این کارگروه فعالیت دارند.

قمی ادامه داد: باتوجه به حوزه‌های تخصصی اعضای کارگروه، تصمیم بر این شد تا روی حوزه مبانی و روش‌های برخورد با بلایا در دوران پساکرونا کار کنیم؛ همچنین بنا شد تا استادان حوزه عرفان و فلسفه و کلام، مبانی برخورد با بلا را به طور تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دهند. اعضای کارگروه همچنین موضوعات دیگری را از قبیل مبانی قرآنی و عقلانی برخورد با بلایا، سبک زندگی اسلامی و... پیشنهاد دادند.

مدیر کارگروه دینی و مذهبی مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و لزوم تحول علوم انسانی در دوران پساکرونا، اگر این موضوع زیر نظر استادان متخصص علوم اجتماعی حاضر در کارگروه بررسی شود نتایج قابل توجهی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده در کارگروه دینی و مذهبی گفت: کارگروه دینی و مذهبی تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان، 10 جلسه را با موضوعات مطرح شده از سوی استادان برگزار کرده است که خوشبختانه بازخوردهای خوبی به همراه داشت. تمامی اعضای کارگروه موظف شده‌اند که مطالب و موضوعات خود را در قالب مقاله تا 15 اردیبهشت ماه ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067878

وب گردی

وب گردی