روانخواه: با کمک هم اجازه ندهیم لیگ شروع شود 

سرمربی تیم فوتبال نیروی زمینی تهران می گوید برگزاری لیگ های فوتبال کار درستی نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از ورزش سه، امید روانخواه اظهار داشت: همیشه وقتی در مورد جامعه صحبت می کنیم معمولا اولویت ها مهم هستند. قبل از شیوع کرونا مطمئنا اولویت هر جامعه رفاه، بهداشت و سلامت آن جامعه بوده است و در همه جوامع فوتبال همیشه نقش مهمی را برای نشاط جامعه، سلامت و لذت بردن مردم از زندگی ایفا می کرد، حالا بخش های اقتصادی آن به کنار.

او ادامه داد: بعد از شیوع ویوس کرونا مطمئنا اولویت جامعه هم تغییر می کند و فکر می کنم اولویت تمام جوامع، حتی جوامعی که خیلی از ما از نظر فرهنگی، اقتصادی و ساختار جلوتر هستند تغییر کرده است. الان اولویت همه جهان این است که انسان ها درگیر این بیماری نشوند. اینکه همه آدم ها همزمان این بیماری را بگیرند یا با یک شیب مناسب تبعات این موضوع خیلی فرق می کند. اینکه چطور می توان به مردم خدمت رسانی کرد همه این ها چیزهایی است که مسوولان باید به آن فکر کنند. من فکر می کنم مسوولان ما یا حتی کسانی که در بحث فوتبال تصمیم گیر هستند کمتر به آن فکر می کنند، این را به خاطر زمزمه هایی می گویم که در مورد شروع لیگ می شنویم.

وی افزود: الان اولویت جامعه باید این باشد که مردم کمتری این بیماری را بگیرند و مردم کمتری جان شان از دست بدهند. مردمی که از نظر مالی شرایط سختی دارند باید بتوانند زندگی خودشان را با دغدغه کمتری پیش ببرند. در این زمینه همه مردم سعی کرده اند به هم کمک کنند ولی در این زمینه نقش دولت ها خیلی مهم است. این را گفتم که بدانیم الان اولولیت جامعه فوتبال نیست و حتی اولویت خود فوتبالیست ها و مربی ها هم فوتبال نیست. الان باید ما مراقب سلامتی خودمان، خانواده مان و جامعه باشیم.

سرمربی نیروی زمینی در مورد روزهای اول شیوع ویروس کرونا هم می گوید: یادم هست در روزهای اول شیوع این ویروس ما جزو اولین کشورهایی بودیم که درگیر شدیم. ما نزدیک به 3 هزار بیمار داشتیم که لیگ تعطیل شد، می خواهم بدانم الان چه اتفاقی افتاده است که با صدها هزار نفر قرار است لیگ شروع شود؟ می خواهم بگویم الان شرایط از وقتی که لیگ تعطیل شد که خیلی بدتر است. در حال حاضر این بیماری از کنترل خیلی از اعضای کادر درمانی خارج شده است، چه انگیزه ای پشت این کار است را من نمی دانم، تعداد کشته ها صد برابر زمانی است که لیگ تعطیل شد اما الان زمزمه هایی مبنی بر شروع بازی ها به گوش می رسد. ما نمی توانیم شرایط مان را با لالیگا و لیگ برتر مقایسه کنیم چون آنها امکانات فوق العاده ای دارند ولی آنها هم نتوانسته اند تمرینات شان را به درستی شروع کنند، حتی لیگ آرژانتین، فرانسه و هلند تعطیل شدند چون سلامتی جامعه مهم تر است.

روانخواه در مورد شروع لیگ ایران می گوید: نمی دانم چرا در ایران مربی های ما اصرار به شروع لیگ دارند به خاطر هزینه ای که باشگاه شان کرده یا جامی که قرار است بدست بیاید یا هرچیز دیگری. در این قضیه کلوپ را باید الگو قرار دارد، در شرایطی که لیورپول بعد از بیست و خورده ای سال شانس قهرمانی دارد ولی گفت اگر بازی نکردن ما باعث می شود جان یک نفر حفظ شود ما آن را رعایت می کنیم. اما در کشور ما هستند افرادی که از صعود و قهرمانی صحبت می کنند و فکر می کنم این کوته فکرانه ترین حالتی است که می توانیم این شرایط را ببینیم. ما مربی و فوتبالیست ها باید نشان بدهیم که ما هم اولویت های زندگی مان فرق می کند، اولویت ما سلامت جامعه است چون فکر نمی کنم جام و قهرمانی در این شرایط به کسی کمک کند. از همه مربی ها می خواهم محکم پای این موضوع بایستند تا جامعه ما بیشتر از این درگیر این بیماری نشوند.

او در پایان گفت: می گویند سه چهار هفته تمرینات را شروع کنیم و بعد برحسب شرایط لیگ را آغاز کنیم. چه تضمینی است که بعد از سه چهار هفته رفت و آمد که حتی بعضی از بازیکنان تیم خود ما با حمل و نقل عمومی خود را به محل تمرین می رسانند با این بیماری روبرو نشوند؟ مطمئن باشید اگر یک نفر این بیماری را بگیرد اکثر تیم ها بازیکنان اصلی خود را به دلیل درگیر شدن با این بیماری نمی توانند در ترکیب اصلی قرار بدهند. مطمئنا با شروع تمرینات و مسابقات وارد چالشی می شویم که جمع کردن آن سخت می شود. وقتی یک فوتبالیست درگیر کرونا می شود بازتاب آن خیلی بیشتر است و می تواند فوتبال ایران را وارد چالش جدی کند.

کد خبر: 1067905

وب گردی

وب گردی