انجام فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن ضدکرونا در استرالیا

اولین کارآزمایی خارج از آمریکا، روی واکسن ضدویروس کرونای شرکت نواواکس در استرالیا انجام می‌شود. برای این کار از همکاری شرکت نوکلئوس استفاده شده‌است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت نواواکس (Novavax) از شرکت نوکلئوس (Nucleus) درخواست کرد تا کارآزمایی بالینی فاز اول واکسن ضدویروس کرونا را در خارج از آمریکا آغاز کنند.

به‌عنوان بخشی از رقابت جهانی برای تولید واکسن ضدکرونا، این شرکت فاز اول آزمون بالینی روی واکسن حاوی نانوذرات پروتئین سنبله نوترکیبی ویروس SARS-CoV-۲ را در ملبورن و بریزبن طی هفته‌های آتی آغاز خواهد کرد.

کامرون جانسون، مدیرعامل نوکلئوس گفت: نوکلئوس تاریخ غنی برای فاز اول کارآزمایی‌های بالینی و همچنین همکاری طولانی ‌مدتی با شرکت نواواکس دارد. این سومین کارآزمایی واکسن کووید ۱۹ در جهان بوده و اولین آزمایش در استرالیا محسوب می‌شود. ما برای انجام این آزمون بالینی آماده هستیم تا به سرعت این آزمون بالینی را روی انسان طی هفته‌های آتی پیاده‌سازی کنیم.

جانسون افزود: با ظرفیت موجود برای انجام کارآزمایی بالینی در مبلورن و بریسبن، ما می‌توانیم فاز اول این آزمون را به سرعت برای نواواکس انجام دهیم.

تلاش‌های اولیه انجام شده برای تولید واکسن برای سارس و مرس، به محققان شرکت نواواکس این امکان را داده است تا درک مناسبی از ویروس کرونا داشته باشند و بتوانند براساس این آشنایی برای تولید واکسن بر علیه کووید ۱۹ اقدام کنند.

استنلی سی‌ارک، مدیرعامل شرکت نواواکس تصریح کرد:رقابت جهانی برای توسعه واکسن بر علیه ویروس کووید ۱۹ باعث شده تا شناسایی و انتخاب واکسنی بهینه و ایمنی تسریع شود. ما خوشحالیم که نوکلئوس شریک طولانی مدت ما، توانسته است تا براساس جدول زمانی جلو رود.

انتظار می‌رود که کارآزمایی بالینی روی واکسن کووید ۱۹ در اواسط ماه می آغاز شود و بررسی نتایج ایمنی و ایمنی‌زایی نیز در ماه ژوئیه صورت گیرد.

مقیاس کار در این کارآزمایی به شرکت نوکلئوس این امکان را می‌دهد تا فوریت مطالعات واکسن کووید ۱۹ را بدون وقفه در دیگر کارآزمایی‌های بالینی به کار گیرد.

شرکت نوکلئوس به‌عنوان شریک کلیدی در توسعه این واکسن، نقش مهمی در کمک به حل مشکل شیوع بیماری کرونا در جهان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067949

وب گردی

وب گردی