همکاری واحدهای دانشگاه آزاد به منظور اشتراک مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی

مدیر‌کل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از صدور مجوز تعاون مواد شیمیایی و لوازم مصرفی آزمایشگاه‌ها به استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبداله محمدی مدیر کل پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به گزارش کارشناسان حوزه شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین بازدیدهای انجام گرفته در نشست های راهبری پژوهشی، در بعضی از واحدهای دانشگاهی در سال های گذشته حجم بالایی مواد شیمیایی خریداری شده و بلااستفاده مانده است که خطر انقضای تاریخ مصرف و عدم استفاده از این مواد وجود دارد، در حالی که در سایر واحدها این مواد مورد نیاز بوده و هر ساله خریداری می شود.

وی افزود: به منظور بهره برداری مناسب از مواد شیمیایی و لوازم مصرفی آزمایشگاهی، بخشنامه تعاون تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی که ابلاغ شده بود به این مواد و لوازم نیز تعمیم داده شد. به موجب این ابلاغیه رؤسای مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان ها موظف شدند با استفاده از موقعیت پیش آمده به خاطر تردد کم دانشجویان در آزمایشگاه در شرایط کرونا، ضمن احصای دقیق موجودی مواد شیمیایی و لوازم مصرفی، مطابق با بخشنامه یاد شده طرح تعاون مواد شیمیایی را به اجرا درآورند.

محمدی اظهار داشت: بدیهی است تا زمانی که این طرح به طور کامل توسط استان ها اجرایی نشود، مجوز خرید مواد شیمیایی و لوازم مصرفی صادر نخواهد شد، مگر در شرایط خاص و ضروری که در این صورت لازم است درخواست و طرح توجیهی استان به پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه ارسال شود.

مدیر کل پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به منظور پایین آوردن هزینه خدمات آزمایشگاهی و بالا بردن قدرت رقابت این آزمایشگاه ها در مقابل سایر شبکه های آزمایشگاهی، مقرر شده پس از احصا فهرست مواد شیمیایی پرمصرف، این مواد به صورت متمرکز در سازمان مرکزی دانشگاه خریداری و به استان ها تحویل داده شود. جزئیات این اقدام پس از جمع بندی مواد شیمیایی مورد نیاز استان ها اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: این اقدامات در راستای سیاست افزایش بهره وری امکانات دانشگاه آزاد اسلامی و افزایش درآمدهای حاصل از خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067965

وب گردی

وب گردی