امنیت غذایی کشور را با حفظ ذخایر ژنتیکی تامین کنیم

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر تامین امنیت غذایی کشور با حفظ ذخایر ژنتیکی گفت: ستاد در کارگروه زیست‌بانک و ذخایر ژنتیکی، ارتقای کیفیت و کمیت خدمات زیست‌بانک‌ها را دنبال می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه استفاده پایدار از منابع پایه‌ای طبیعی می‌تواند به فقرزدایی و تأمین امنیت غذایی کشور بیانجامد و در نتیجه توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را در پی داشته باشد گفت: ایران کشوری غنی از ذخایر و منابع ژنتیکی است که اگر از این داشته‌هایمان به خوبی استفاده کنیم به افزایش بهره‌وری از محصولات کشاورزی و زیست‌محیطی کمک می‌کنیم.

وی با تأکید بر تعریف برنامه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری و حفظ منابع ژنتیکی کشور، بیان کرد: ستاد در کارگروه زیست‌ بانک و ذخایر ژنتیکی، ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بانک‌های ژن و زیست‌بانک‌های کشور را دنبال می‌کند.

به گفته قانعی، البته حفاظت، صیانت و بهره‌برداری پایدار از این منابع که تضمین‌کننده حیات کشور در حال و آینده خواهد بود و انتقال آن به نسل‌های آینده از وظایف مهم ملی همه ما است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1067990

وب گردی

وب گردی