انتشار الکترونیکی نشریات باعث کاهش مخاطبان شده است

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی گفت: در حال حاضر نشریات دانشجویی به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها تنها الکترونیکی منتشر می‌شود که متاسفانه این امر باعث کاهش مخاطبان شده است.

میلاد مفاخری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تاثیرات ویروس کرونا بر فضای دانشگاه‌ها و فعالیت‌های دانشجویی از جمله نشریات دانشگاهی اظهار کرد: جنس اثر‌گذاری نشریات دانشجویی با سایر نشریات و مجلات غیر دانشگاهی که در‌برگیری مخاطبشان بیشتر است، تفاوت‌های عمده‌ای دارد.

وی اضافه کرد: در پی شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها و مراکز عالی تعطیل و به دنبال آن فعالیت‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و غیره از میدان دانشگاه به فضای مجازی از جمله شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی تغییر یافت.

عضو شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی با اشاره به انتشار الکترونیکی نشریات دانشجویی در فضای مجازی عنوان کرد: نشریات دانشگاهی قبل از کرونا به 2 صورت مکتوب در دفاتر دانشگاهی و الکترونیکی در کانال‌ها منتشر می‌شد تا دانشجویان دسترسی مناسبی به نشریات داشته باشند؛ اما در حال حاضر نشریات به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها تنها الکترونیکی منتشر می‌شود که متاسفانه این امر باعث کاهش مخاطبان شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی دانشگاه‌ها باعث ایجاد رخوت در نشریات دانشجویی شده است، گفت: حضور دانشجویان و استادان باعث ایجاد محیطی شاداب و پویا در دانشگاه‌ها می‌شود و دانشگاه‌های خالی از دانشجو در عمل ساختمان‌هایی فاقد شور و نشاط هستند که این موضوع نشریات را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

مفاخری گفت: نشریات دانشجویی با اهدف کلی تمرین دانشجویان برای بررسی و تحلیل موضوعات روز کشور و جهان، تقویت قلم آنها و در هدف جزئی آگاهی دانشجویان با اخبار دانشگاهی و کشور منتشر می‌شوند.

این دانشجوی دانشگاه پیام نور ادامه داد: نشریات دانشجویی مستقل و وابسته به اتحادیه‌های دانشجویی از زمان شیوع ویروس کرونا در فراخوان‌هایی از دانشجویان خواستند تا در موضوعات خاص مطالبی را برای انتشار در نشریات ارسال کنند و اجازه نداند که انتشار شماره‌های نشریات به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه نشریات دانشگاهی با رسانه‌های مکتوب دیگر متفاوت است، گفت: بیشتر روزنامه‌های رسمی کشور بعد از کرونا اقدام به انتشار الکترونیکی شماره های خود کردند و شاید به دلیل هزینه کمتر و دسترسی آسان‌تر مخاطبانشان بیشتر هم شد؛ اما نشریات دانشجویی به دلیل جامعه مخاطب محدود و معروف نبودن نام با ریزش مخاطب درگیر شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068002

وب گردی

وب گردی