اعتراض ایران به CAS در پرونده پاداش‌های کی‌روش

فدراسیون فوتبال اعلام کرد که با توجه به دریافت برگه دلایل صدور رای، اعتراض خود را در پرونده پاداش گرفتن کی‌روش به دادگاه حکمیت ورزش ارسال خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره انتشار مباحث مربوط به پرونده سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال بزرگسالان (کارلوس کی‌روش) که نزد فیفا مفتوح است، به آگاهی می‌رساند؛ اواخر اسفند 1398 رای کمیته وضعیت فیفا درخصوص نامبرده به فدراسیون فوتبال ایران واصل شد و متعاقب آن تقاضای گراندز رای (ارائه دلایل صدور رای) از سوی فدراسیون در مهلت قانونی به فیفا ارسال شد. اکنون با توجه به دریافت گراندز رای، اعتراض فدراسیون فوتبال ایران در موعد مقرر به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارسال خواهد شد.

پس از جام جهانی 2018 و در قرارداد شش ماهه که میان مهدی تاج و کارلوس کی‌روش به امضا رسیده، در بخشی که مربوط به پاداش‌ها بوده 200 هزار دلار برای سومی در جام ملت‌ها در نظر گرفته شد. در حالی چنین پاداشی برای کی‌روش در نظر گرفته شده که مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 در امارات اصلاً دیدار رده‌بندی برای کسب مقام سومی و چهارمی نداشته و تیم ملی ایران نیز پس از شکست 3 بر صفر مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی از این مسابقات حذف شد.

کی‌روش پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها و اتمام همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران درخواست پاداش برای کسب مقام سومی کرده و به این پول هم دست نیافته است. با این حال او شکایتی را برای دریافت این پول به فیفا ارائه کرد و به نتیحه مثبت هم رسید.

کد خبر: 1068020

وب گردی

وب گردی