طبقه بندی «دندان‌پزشکی»  در شغل‌های پرخطر در اپیدمی کرونا

دبیر کمیته مشورتی تخصصی دندان‌پزشکی ستاد کرونا گفت: دندان‌پزشکی جزو شغل‌های پرخطر در اپیدمی کرونا طبقه‌بندی شده و بر این اساس وزارت بهداشت، مراتب را به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری منعکس کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی با اشاره به جلسه کمیته مشورتی تخصصی دندان‌پزشکی ستاد کرونا بر پیاده سازی و اجرای دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص اعمال دندان‌پزشکی ضروری و اورژانس در شرایط اپیدمی کرونا تأکید کرد.

وی ادامه داد: بنا به پیشنهاد کمیته مشورتی ستاد کرونا، دندان‌پزشکی جزو شغل‌های پرخطر در اپیدمی کرونا طبقه‌بندی شده و بر این اساس وزارت بهداشت مراتب را به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و از آنجا به بانک مرکزی وزارت اقتصاد دارایی منعکس کرده است و امیدواریم تسهیلات لازم برای مطب‌های دندان‌پزشکی در این خصوص اختصاص یابد.

به پیشنهاد کمیته مشورتی ستاد کرونا، دندان‌پزشکی جزو شغل‌های پرخطر در اپیدمی کرونا طبقه‌بندی شده است



دبیر کمیته مشورتی تخصصی دندان‌پزشکی ستاد کرونا افزود: با توجه به مفاد دستورالعمل ابلاغی در صورتی که مراکز دندان‌پزشکی اعم از خصوصی و دولتی مفاد دستورالعمل اجرایی ابلاغی از طرف معاونت وزارت بهداشت که بر اساس نظر کمیته مشورتی تهیه شده است را اجرا کند، انجام فعالیت‌های اورژانس و ضروری در همه مراکز دندان‌پزشکی امکان‌پذیر است و در مناطقی که توسط مقامات ذی‌ربط منطقه سفید اعلام خواهد شد، انجام اعمال الکتیو با رعایت دقیق مفاد دستورالعمل امکان پذیر خواهد بود.

هوشمند گفت: تصمیم ثبت‌نام در سامانه Salamat.gov.ir براساس تصمیم‌ ستاد کرونا به منظور ارتباط مستمر با تمامی دندان‌پزشکان جهت اطلاع رسانی و ابلاغ دستورالعمل و همچنین سایر موارد مرتبط با مدیریت اپیدمی کرونا عملیاتی خواهد شد و تمامی دندان‌پزشکانی که تمایل به فعالیت دارند در آن خود اظهاری کنند.

وی تصریح کرد: در توافق به عمل آمده با اداره کل تجهیزات پزشکی مقرر شد با همکاری جامعه دندان‌پزشکی، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز بر اساس برآورد به عمل آمده به صورت غیرحضوری در اختیار دندان‌پزشکان سراسر کشور قرار گیرد. همچنین در ارتباط با دانشکده‌های دندان‌پزشکی سراسر کشور دستورالعملی جهت بازگشایی تدوین شده تا به محض دستور رسمی شروع به کار از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.

تصمیم ثبت‌نام در سامانه Salamat.gov.ir براساس تصمیم‌ ستاد کرونا به منظور ارتباط مستمر با تمامی دندان‌پزشکان جهت اطلاع رسانی و ابلاغ دستورالعمل و همچنین سایر موارد مرتبط با مدیریت اپیدمی کرونا عملیاتی خواهد شد

دبیر کمیته مشورتی تخصصی دندان‌پزشکی ستاد کرونا گفت: در این راستا با توافق به عمل آمده مقرر شد اقلام حفاظت شخصی مورد نیاز از طریق اداره کل تجهیزات و دانشگاه‌ها در اختیار دانشکده‌ها قرار گیرد.

هوشمند ضمن تقدیر و تشکر از جامعه خدوم دندان‌پزشکی که در اپیدمی کرونا در مراکز درمانی به ارائه خدمت می‌پردازند، افزود: به منظور آموزش همگانی جهت مراجعین به مراکز درمانی دندان‌پزشکی، پمفلتها و پوسترهای آموزشی تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068036

وب گردی

وب گردی