ادامه اخراج کارکنان صنعت هوانوردی آمریکا

از آنجایی‌که که انتظار می‌رود، طی دو تا سه سال آینده، مسافرت هوایی تازه به سطح سال 2019 باز گردد و با توجه به کاهش 95 درصدی تقاضا برای بلیت و زمین گیری هزاران جت، صنعت هوانوردی آمریکا همچنان به اخراج‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از رویترز، بحران ادامه دار سفر در آمریکا به علت شیوع کرونا، سبب می‌شود هزار فرصت شغلی از بین برود، زیرا صنعت هوانوردی منتظر است تا مسافران به آسمان بازگردند، اما سال‌ها تقاضا برای سفرهای هوایی کم خواهد ماند.

ایرلاین های آمریکایی صدها هزار پرواز خود را لغو می کنند، برنامه های پروازی را تا 80 درصد یا بیشتر حداقل تا ماه ژوئن کاهش می دهند و هزاران جت به علت کاهش 95 درصدی تقاضا برای بلیت در آشیانه ها زمین گیر شده‌اند.

خطوط هوایی آمریکا برای متقاعد کردن مسافران برای اینکه پروازها امن هستند، زدن ماسک را اجباری کردند و از روش های جدید ضدعفونی استفاده می‌کنند، اما نگرانی در مورد اقتصاد ضعیف ناشی از شیوع کرونا احتمالا، بیش از این تقاضا برای این صنعت را کاهش می‌دهد.

شرکت Spirit AeroSystems، تامین کننده اصلی قطعات هواپیما در اواخر روز جمعه اعلام کرد: در واکنش به کاهش تولید بوئینگ و ایرباس، 1450 نفر از کارکنان خود در کانزاس اخراج خواهد کرد.

تام جنتایل، مدیر ارشد اجرایی این شرکت به کارکنان خود در ایمیلی نوشته است: «این کاهش ناگهانی در مسافرت هوایی مشتریان ما را مجبور کرده است تا تقاضای کمتری از خطوط هوایی داشته باشند و بسیاری پروازهای خود را یا به تعویق انداخته یا لغو کرده‌اند.»

«اکنون تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که این کاهش تقاضا برای هواپیماهای جدید تجاری احتمالا چندین سال ادامه می یابد.»

شرکت بوئینگ در روز چهارشنبه اعلام کرد تولید خود را کاهش خواهد داد و حدود 16 هزار فرصت شغلی در سطح جهان را حذف خواهد کرد که 10 درصد نیروی کارش تا پایان خواهد شد.

دیوید کالهون، مدیر ارشد اجرایی بوئینگ، گفت انتظار دارد «دو تا سه سال زمان می برد تا مسافرت های هوایی به سطح سال 2019 بازگردد و چند سال نیز نیاز است تا این صنعت به روند رو به رشد بلند مدت بازگردد.» این کاهش در برخی از بخش‌ها نظیر هواپیماهای تجاری بیش از 15 درصد خواهد بود.

خطوط هوایی دلتا هفته گذشته اعلام کرد انتظار ندارد که سفرهای هوایی دو یا سه سال دیگر بهبود یابد. بیش از 37 هزار کارمند دلتا داوطلب شده‌اند تا به مرخصی بدون حقوق یک ماه تا یک سال بروند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1068042

وب گردی

وب گردی