سنگین‌ترین وزنه تاریخ بالا رفت

مرد آهنین ایسلندی و بازیگر سریال بازی تاج و تخت توانست با بالا بردن وزنه 501 کیلوگرمی رکورد جدیدی را در جهان ثبت کند.

به گزارش ایسکانیوز هافتور ژولیوس بیورنسون، بازیگر نقش گریگور کلگین ملقب به مانتین در سریال «بازی تاج‌وتخت» حالا یکی از خارق العاده ترین رکوردهای جهان را در اختیار دارد.

این مرد آهنین ایسلندی که چند باری در کشورش و مسابقات مختلف بین المللی توانسته عنوان قویترین مرد را کسب کند، به رکورد جادویی "ادی هال" حمله موفقی داشت و توانست یک کیلوگرم رکورد 500 کیلویی این مرد بریتانیایی را که در سال 2016 به ثبت رسیده بود، پشت سر بگذارد.

هافتور بیورنسون که به واسطه ایفای نقش در سریال بازی تاج و تخت از شهرت زیادی برخوردار است و با "ادی هال" قهرمان چندین دوره مسابقات قویترین مردان جهان هم کری خوانی داشت، با لیفت کردن وزنه 501 کیلوگرمی توانست رکورد جدیدی را به نام خودش ثبت کند.

او در نظر داشت که در یک رقابت حرفه ای این کار را انجام دهد اما محدودیت های ویروس کرونا این احتمال را از بین برد و باعث شد که او رکورد جهانی را در محیط نامناسب سالن بدنسازی خود بشکند. البته این رکوردشکنی کاملا در یک شرایط استاندارد و با حضور مسئولان قویترین مردان به ثبت رسیده و قابل استناد است.

اتفاق که بعد از انتشار فیلم رکوردشکنی "بیورنسون" نظر مخاطبان این رشته را جلب کرد، لیفت کردن وزنه 501 کیلوگرمی در شرایطی نسبتا آسان بود. این در حالی بود که "ادی هال" در سال 2016 وزنه 500 کیلوگرمی را به شکلی لیفت کرد که فشار زیادی را تحمل کرد و حتی دچار خونریزی از ناحیه بینی شد. این مرد آهنین ایسلندی بعد از رکوردشکنی گفت: "الان روی ابرها هستم"!

به نظر می رسد با این رکوردشکنی همچنان دشمنی بین "بیورنسون" و "هال" تمام نشده چون این 2 مرد آهنین اروپایی به کری خوانی علیه هم ادامه می دهند. مرد ایسلندی بعد از رکوردشکنی در مصاحبه خود گفته می خواهد یک بار برای همیشه موضوع بین خودش و رقیب بریتانیایی اش را حل کند. "بیورنسون" رقیبش را به یک مبارزه در رینگ دعوت کرده است!

"ادی هال" هم در پاسخ به کری خوانی و دعوت عجیب رقیبش، می گوید: «آنقدر ساده لوح نبودم که فکر کنم هیچ کس هرگز رکورد مرا نمی شکند.»

با این حال به نظر می رسد این رقابت تلخ در حقیقت با دستکش پایان می یابد

کد خبر: 1068065

وب گردی

وب گردی