بحران مخفی در اردوی پرسپولیس؛ پرونده برانکو مانع پوکر قهرمانی می‌شود!

روندی که پرونده شکایت سرمربی سابق پرسپولیس از این تیم در پیش گرفته، به شکلی است که احتمالا مانع قهرمانی شاگردان گل محمدی در این فصل شود.

هادی شاه مرادی/ به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس در آستانه ورود به مرحله‌ای قرار گرفته که به شدت برای سرخ‌ها نگران کننده است.

تابستان 98 سرمربی موفق پرسپولیس پس از کسب چندین جام طی سه سال، از این تیم جدا شد. هرچند نخستین روزهایی که شایعه قطع همکاری برانکو با پرسپولیس به گوش رسید، مسئولان این باشگاه و در رأس آن ایرج عرب به عادت همیشگی مدیران فوتبال کشورمان، این موضوع را تکذیب کردند اما انتشار تصاویر حضور سرمربی کروات در باشگاه الاهلی عربستان، به منزله قطعی شدن پایان حضور این مربی در فوتبال ایران بود.

برانکو که طبق بند موجود در قراردادش و به واسطه عدم پرداخت اقساط دستمزد، اقدام به فسخ یکطرفه قرارداد خود با پرسپولیس کرده بود، جهت دریافت کل طلبش از این تیم، شکایتش را به فیفا برد.

بد نیست بدانید ابتدای امر رقمی حدود 700 هزار یورو به عنوان طلب برانکو اعلام گردید اما بعدها مشخص شد عدد واقعی چیزی نیست که مدیران پرسپولیس اعلام کرده‌اند. مبلغ دقیق میزان طلب پروفسور از سرخ‌ها، یک میلیون و پنجاه هزار یورو به همراه پنج درصد سود بوده که پرداخت آن برای پرسپولیسی که به ادعای مدیرانش بی‌پول شده، بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

یکی از راهکارهای مدیران پرسپولیس جهت بسته شدن این پرونده، پرداخت مطالبات سرمربی سابق از طریق پول‌های بلوکه شده این تیم در فیفا بود. این رقم که به خاطر حضور چند بازیکن پرسپولیس در جام جهانی 2018 چیزی حدود 650 هزار دلار است، ۲۳ هزار دلارش جهت طلب فرناندو گابریل و ۱۰ هزار دلار دیگر آن بابت طلب سرتن چوک پرداخت شده تا کل طلب پرسپولیس از فیفا حدود 617 هزار دلار باشد که این عدد دقیقا نصف میزان طلبی است که قرمزها در پرونده برانکو محکوم به پرداخت آن شده‌اند.

گفتنی است روز اول اردیبهشت امسال وکیل برانکو ایوانکوویچ آخرین نامه‌اش را به باشگاه پرسپولیس ارسال نمود که در آن ضمن اعلام شماره حساب برانکو، خطاب به مسئولان پرسپولیس آخرین درخواست جهت پرداخت مطالبات این سرمربی به همراه دستیارانش و همچنین بودیمیر عنوان شده است. گفتنی است طبق آنچه در این نامه آمده، روز 12 اردیبهشت آخرین فرصتی بوده که وکیل برانکو به مسئولان پرسپولیس اعلام کرده، ضمن اینکه رونوشت این نامه به فیفا نیز ارسال شده است.

حالا طبق روال همه پرونده‌های فیفا، این نهاد بین المللی به باشگاه پرسپولیس تا روز پنجشنبه آینده مهلت داده تا مطالبات برانکو و دستیارانش پرداخت شود و در صورتی که این اتفاق نیفتد پرونده وارد مراحل قضایی خواهد شد که احتمالا تبعات سنگینی من‌جمله کسر امتیاز برای پرسپولیسی‌ها در پی خواهد داشت.

البته رایزنی مدیران پرسپولیس با پروفسور سابقشان که با ارائه سه درخواست مبنی بر تخفیف گرفتن، قسط بندی و مهلت خواستن انجام شده، بی فایده بوده است. ضمن اینکه برانکو در آخرین مصاحبه خود با بیان صریح این جمله که «نه تخفیف، نه قسط بندی، فیفا رأی خود را صادر کرده است.»، آب پاکی را روی دست مدیران تیم سابقش ریخته است.

قطعا این چند روز باقیمانده تا ضرب العجل فیفا به شدت برای پرسپولیسی‌ها با التهاب زیادی سپری خواهد شد چرا که همانطور که اشاره گردید، در صورت عدم توانایی قرمزها در پرداخت بدهی‌شان در این پرونده، کسر امتیاز حداقل جریمه ای است که شامل حالشان می‌شود و همین موضوع برای به خطر افتادن حاشیه امنی که در جدول لیگ نوزدهم به دست آورده اند، کافی است. اتفاقی که در صورت بروز، قطعا رسیدن پرسپولیس به جام قهرمانی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

بالاخره باید دیدآیا پرسپولیسی‌ها موفق به پرداخت طلب سرمربی سابقشان خواهند شد و یا به واسطه شکایت مردی که خالق روزهای غرورآفرین سال‌های اخیرشان بوده، در رسیدن به قهرمانی چهارم ناکام می‌مانند!

کد خبر: 1068075

وب گردی

وب گردی