65‌درصد درآمدهای سرای نوآوری «توسعه منطقه‌ای» به واحد شهرقدس اختصاص دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار کرد: 65 درصد از محل درآمدهای این سرا پس از کسر هزینه‌های نگهداری و نیروی انسانی برای استان تهران و واحد شهرقدس پیش‌بینی می‌شود.

عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چگونگی راه‌اندازی سرای نوآوری و شتاب‌دهی توسعه صنایع منطقه‌ای(برج فناوری دکتر غریب) اظهار کرد: قریب به دو سال پیش با عزیمت یکی از دانشکده‌های واحد تهران مرکزی به پردیس سوهانک، ساختمان دکتر قریب توسط واحد شهرقدس خریداری شد.

وی افزود: این ساختمان در هفت طبقه و با مساحتی بیش از هفت هزار و 500 مترمربع زیربنا پس از تفاهمی که فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد به سرای نوآوری و شتاب‌دهی توسعه صنایع منطقه‌ای واحد شهرقدس تغییر کاربری داده است. فرآیندهای بهسازی و نوسازی ساختمان دکتر غریب بیش از 10 ماه به طول انجامید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ترمیم و بهسازی فضای فیزیکی سرای نوآوری دکتر غریب مشارکت کرده و درحال حاضر شرکت‌ها و واحدهای فناور طرف حساب با دانشگاه و معاونت علمی در سرای نوآوری و شتاب‌دهی توسعه صنایع منطقه‌ای مستقر شده‌اند.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به ادامه استقرار شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های نوپا در برج فناوری دکتر غریب، تصریح کرد: دو طبقه از فضای ساختمان سرا به فضاهای اشتراکی اختصاص داده شده و باقی طبقات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش‌های اداری و شتاب‌دهنده‌های مستقر در سرا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این سرا با فعالیت تخصصی « توسعه صنایع منطقه‌ای» پیش‌بینی شده است. باتوجه به اینکه فعالیت صنایعی چون قطعه‌سازی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در غرب استان تهران پررنگ است، شرکت‌ها و واحدهای فناوری که در این حوزه‌ها و حوزه‌های وابسته درحال فعالیت هستند، می‌توانند از خدمات سرا بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس خاطرنشان کرد: با تکمیل ظرفیت سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای در سال جهش تولید، به امید خدا شاهد اشتغال‌زایی جوانان فناور و دارای ایده دانشگاه خواهیم بود. همچنین سرای نوآوری بستری برای اتکا به درآمدهای غیرشهریه‌ای و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه خواهد بود.

قاسمی پیربلوطی درباره سهم درآمدهای واحد شهرقدس از سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای نیز عنوان کرد: 65 درصد برای استان تهران و واحد شهرقدس و 35 درصد برای پارک‌های دانشگاه از محل درآمدهای این سرا پس از کسر هزینه‌های نگهداری و نیروی انسانی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068092

وب گردی

وب گردی