اقدام خیر قهرمانان در روز های کرونایی / غربالگری المپیکی ها / استارت سرمربی والیبال در ۱۴۰۰

با بسته خبری اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تثبیت جایگاه شطرنج بازان ایران در رنکینگ جهانی

به گزارش ایسکانیوز، فدراسیون جهانی شطرنج جدیدترین رنکینگ برترین ورزشکاران این رشته در ماه مِی را اعلام کرد. در این رنکینگ پرهام مقصودلو با ریتینگ 2676 همچون ماه گذشته در رده 61 دنیا ایستاده است. علیرضا فیروزجا نیز که چند ماه قبل از زیر پرچم ایران خارج شد و هم‌اکنون با پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات حضور دارد، با ریتینگ 2728 در رده 14 جهان قرار دارد. براساس این گزارش، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و احسان قائم‌مقامی هم نفرات دوم تا چهارم در رده‌بندی شطرنج‌بازان ایرانی هستند. در رده‌بندی کلی نیز مگنوس کارلسن از نروژ، فابیانو کوروانا از آمریکا و دینگ لیرن از چین همچنان در رده‌های اول تا سوم ایستاده‌اند. در بخش بانوان هم سارا سادات خادم‌الشریعه تنها شطرنج‌باز ایرانی در بین 100 بازیکن برتر جهان است و با ریتینگ 2492 همچون ماه قبل رتبه 14 را در اختیار دارد. آتوسا پورکاشیان، مبینا علی‌نسب و میترا حجازی‌پور سه شطرنج‌باز بعدی پس از خادم‌الشریعه هستند. در رده‌بندی کلی بانوان نیز هویی فان از چین، هومپی کونرو از هند و الکساندرا گوریچکینا از روسیه اول تا سوم هستند.

سرمربی جدید والیبال در ۱۴۰۰ استارت می زند

نخستین نشست هم اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال ایران برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان با حضور رییس فدراسیون و تعدادی از کارشناسان والیبال در آکادمی ملی المپیک صبح امروز برگزار شد. در بخشی از این نشست محمدرضا داورزنی در واکنش به نقطه نظرات برخی از کارشناسان گفت: سرمربی بعدی داخلی یا خارجی باشد، تفاوتی نمی کند چون تیم ملی باید کار خود را ۵ فروردین ماه سال ١۴٠٠ برای المپیک آغاز کند. رییس فدراسیون والیبال از کارشناسان خواست که درباره شاخصه های مربی جدید صحبت کنند و چند مثال هم از تجربه های قبلی و کشورهای دیگر ذکر کرد.

ادامه لیگ تیراندازی منوط به مجوز ستاد مبارزه با کرونا

سید جعفر حسینی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی گفت: ورزشکاران برای حفظ آمادگی جسمانی و سلامتی، فعالیت‌ها و تمرینات خود را انجام می دهند تا با مساعد شدن شرایط کشور و مجوز وزارت ورزش و جوانان و ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه لیگ تیرندازی برگزار شود. رئیس سازمان لیگ تیراندازی ادامه داد: در حال حاضر در لیگ دسته یک بانوان تنها یک هفته در بخش آقایان این دسته سه هفته، در لیگ برتر آقایان چهار هفته و در بخش بانوان این دسته دو هفته باقی مانده است. حسینی در خصوص لیگ اهداف پروازی تصریح کرد: دستورالعمل لیگ اهداف پروازی تنظیم شده است و با تایید نهایی مسئولان فدراسیون به هیات ها و باشگاه ها ابلاغ خواهد شد. امیدوارم این بیماری ناخوانده (ویروس کرونا) هر چه زودتر از کشور خارج شود و مردم به آرامش برسند.

گرگ لهستانی به تورای آروس ژاپن پیوست؟

بارتوش کورک، ستاره لهستانی والیبال که ملقب به گرگ است برای فصل آینده می‌خواهد در قاره آسیا بازی کند. برخی رسانه‌ها مدعی شدند که مقصد او چین است، اما مدیربرنامه‌هایش این موضوع را به شدت تکذیب کرد. او که فصل گذشته در تیم مونزای ایتالیا توپ می‌زد اعلام کرده که قراردادش را برای فصل آینده به امضا رسانده، اما بنا به دلایلی نمی‌تواند نام کشور و تیم فصل آینده خود را اعلام کند. با توجه به اظهارات مدیربرنامه‌های کورک، امروز برخی از رسانه‌ها گمانی‌زنی کردند کشور ژاپن مقصد بعدی گرگ لهستانی خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که تیمی که کورک را جذب کرده تورای آروس است. کورک هنوز خودش این موضوع را تایید نکرده و فقط از امضای قراردادش در روزهای گذشته خبر داده است.

پورشیب: آرزو می کنم آرامش به زندگی مردم برگردد

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، ذبیح الله پورشیب در خصوص پیگیری تمریناتش در شرایط وجود بیماری کرونا، اظهار داشت: من هم این روزها مثل سایر ورزشکاران ملی پوش تمریناتم را در خانه انجام می دهم. البته اگر فضای سبز یا پارکی هم باشد که محیطش خلوت باشد در آنجا هم تمرین می کنم. تمریناتم کلا فقط بدنسازی است. با مربیان در ارتباط هستم و از آنها برنامه های لازم را می گیرم. به هر حال شرایط الان به گونه ای است که باید سعی کنیم بدنمان را آماده نگه داریم. قهرمان کاراته آسیا ادامه داد: امیدوارم که ویروس کرونا هر چه زودتر ریشه کن شود و از بین برود.کرونا واقعا روزهای سختی را برای مردم به وجود آورده است. آرزو می کنم که همه مردم کشورم سلامت باشند، ان‌شاالله دوباره آرامش به زندگی همه برگردد و همه مثل قبل، کنار هم باشند. دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگجو در خصوص کسب سهمیه بازی های المپیک توکیو توضیح داد: فعلا که بازی های المپیک 2020 یک سال به تعویق افتاده و همه برنامه های ورزشی عوض شده است. من هم منتظر هستم تا ببینم فدراسیون جهانی کاراته چه تصمیمی برای ادامه مسابقات دارد.

تمدید قرارداد سرمربی رقیب والیبال ایران

در حالی که قرارداد ویتالی هینن با فدراسیون والیبال لهستان تا پایان المپیک توکیو در سال 2020 بود، تعویق المپیک به سال 2021 باعث شد او هم شرایط مشابه کولاکوویچ در ایران پیدا کند. با اینکه فدراسیون ایران تصمیم به قطع همکاری با کولاکوویچ گرفت، لهستان حاضر نشد سرمربی خود را از دست بدهد. ویتالی هینن که همواره جزو مربیان خبرساز دنیای والیبال بوده، در روزهای اخیر به خاطر درخواست برای افزایش دستمزدش در وضعیت بلاتکلیفی با فدراسیون لهستان قرار داشت، اما در نهایت با رقم 120 هزار یورو یک سال دیگر در لهستان ماندنی شد. لهستان در المپیک با ایران همگروه است و بازهم شاهد رویارویی ویتالی هینن و شاگردانش با بلندقامتان ایرانی خواهیم بود.

غربالگری المپیکی ها با عدم همکاری ۳۰ نفر!

در روزهایی که اردوهای تیم های ملی در رشته های مختلف به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با همکاری فدراسیون پزشکی قصد دارند ورزشکاران المپیکی را زیر نظر داشته باشند. به جز 52 ورزشکاری که سهمیه المپیک را کسب کردند، 56 نفر هم از سوی مسئولان به عنوان ورزشکاران دارای شانس برای کسب سهمیه در لیست فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفتند تا پزشکان این فدراسیون، المپیکی ها را زیر نظر بگیرند. به گفته سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در طرح غربالگری المپیکی ها، اطلاعات 78 نفر از ورزشکاران در دسترس قرار گرفته که هیچ کدام علائم مشکوکی هم نداشتند. با این حال این مسئول فدراسیون پزشکی ورزشی از عدم همکاری 30 نفر از ورزشکاران خبر داده که به دلایلی همچون خاموش بودن گوشی همراه، در دسترس نبودن یا پاسخ ندادن خبر داده است.

اقدام خیریه قهرمانان ورزش در روز های کرونایی

در حالی که با یک اجرای یک طرح در روزهای شیوع ویروس کرونا برای کمک به افراد نیازمند، نزدیک به یک میلیون بسته معیشتی آماده شده بود، 4 نفر از قهرمانان جهان و المپیک برای کمک دست به کار شدند. بهداد سلیمی(قهرمان سابق وزنه برداری)، حسین اوجاقی(سرمربی تیم ملی ووشو)، حسن رنگرز(قهرمان سابق کشتی) و حمیده عباسعلی(کاراته کای المپیکی ایران) برای توزیع این بسته های معیشتی وارد عمل شدند تا آن ها به دست افراد نیازمند برسد. البته پیش از این هم تعداد دیگری از ورزشکاران همچون حسن رحیمی، کمیل قاسمی و سجاد گنج زاده دست به چنین اقدامی زده بودند.

جودوکار نقره ای کره جنوبی در المپیک پکن دستگیر شد

وانگ کی‌چون جودوکار نقره‌ای کره‌جنوبی در المپیک 2008 پکن به دلیل تجاوز جنسی به یک دختر نوجوان دستگیر شد. با شکایت علیه این جودوکار سابق در ماه مارس و تحقیقات پلیس، آژانس پلیس دائگو دیستریکت دستگیری وی را تایید کرد. براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی، این ورزشکار به منظور تحقیقات بیشتر هفته آینده باید به دادستانی برود. وانگ پیش از این در سال 2009 به دنبال یک حادثه در یک کلوپ شبانه دستگیر شده بود. این مدال‌آور المپیک در سال 2014 ضمن خدمت به دلیل استفاده از تلفن همراه 8 روز بازداشت شد.

کد خبر: 1068124

وب گردی

وب گردی