بدون سلامتی، لیگ تعطیل می‌شود/ مربی ایتالیایی برای شهرخودرو/ انقلاب در اختیار استقلال

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

اول، دوم، سوم سلامتی، وگرنه تعطیلی لیگ

رضا فتاحی در گفتگوی رادیویی درخصوص موضع سپاهان در رابطه با ادامه لیگ یا تعطیلی رقابت‌ها گفت: «موضع سپاهان در درجه اول در نظر گرفتن سلامتی مردم و اینکه همه جوانب را بسنجند و یا بهتر بگویم اول سلامتی دوم سلامتی و سوم هم سلامتی و سپس اگر نمی‌توانند که اقدامی در این خصوص انجام دهند موضع باشگاه سپاهان نیز مثل بسیاری از باشگاه‌ها تعطیلی لیگ است.» سرپرست باشگاه سپاهان در پاسخ به این سؤال که اگر لیگ ادامه نیابد آیا باید پرسپولیس را قهرمان لیگ اعلام کنند اظهار داشت: «باید کشورهای دیگر را الگو قرار دهیم و ببینیم فیفا نظرش چیست و چه دستورالعملی صادر می‌کند و طبق آن عمل کنیم و ببینیم قهرمان باید مشخص شود یا نشود و بهتر است در این مورد از خودمان تصمیم نگیریم.» فتاحی درخصوص احتمال تمرینات پنهانی بعضی از باشگاه‌ها بیان کرد: «احتمالش هست، امام تیم سپاهان هرگز چنین کاری نمی‌کند.»

سرمربی خارجی شاهین مثل استراماچونی و کالدرون نمی شود!

پس از این که هدایت تیم شاهین بوشهر به میشو کریستیچوویچ سپرده شد، وضعیت این تیم تغییر پیدا کرد و سفیدپوشان بوشهری نتایج درخشانی را در لیگ کسب کردند و از انتهای جدول جدا شدند. در شرایطی که بسیاری تصور می‌کردند شاهین به لیگ یک سقوط خواهد کرد اما شاهین توانست پیکان را جا بگذارد و با گل گهر نیز اختلاف چندانی ندارد. با این حال طرفداران این تیم باسابقه جنوب کشور نگران این هستند که میشو دیگر به بوشهر برنگردد و از این تیم جدا شود. این نگرانی البته برای تمام تیم هایی ایرانی که این سال ها سرمربی خارجی داشته اند مطرح بوده چرا که افرادی نظیر مصطفی دنیزلی، گابریل کالدرون، برانکو ایوانکوویچ، آندره استراماچونی و... به دلایل مختلف که اغلب مالی بوده، ایران را ترک کرده اند. اما سعید مسیگر مدیرعامل شاهین در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: آقای میشو در کشور خودش حضور دارد و ما نامه‌نگاری‌ها را با سفارت انجام دادیم تا کارهای برگشت را انجام بدهیم و او مشکلی برای برگشت ندارد و شایعه مشکل شخصی باشگاه و مربی را قویا تکذیب می‌کنم. ما الان 80 درصد پرداختی به او داشتیم و از موعد مقرر هم جلوتر هستیم. بنابراین سرمربی کروات را احتمالا فصل آینده نیز در بوشهر خواهیم دید.

انتقاد زنوزی از عدم درآمدزایی تیم های فوتبال

محمدرضا زنوزی در گفت‌وگوی تصویری با شبکه ورزش اظهار کرد: من از سال ۷۵ تیم‌داری می‌کنم و از تیم فوتسال شروع کردم و حالا به تراکتور رسیدم. در سال‌های اخیر که در فوتبال بودیم، درآمد آن چنانی وجود نداشته است و معمولا درآمدهای فوتبال به خود باشگاه‌های فوتبال نمی‌رسد. او ادامه داد: شرکت‌ها یا اشخاصی که در حاشیه فوتبال هستند، خیلی خیلی بیشتر از خودِ باشگاه‌ها منفعت می‌برند و سود می‌کنند. برای مثال، اپلیکیشن‌ها و کارهای مختلفی در حاشیه فوتبال انجام می‌شود که آنها درآمدزایی می‌کنند، در حالی که هوادار برای تیم‌های فوتبال است، اما شرکت‌ها و اشخاصی که در حاشیه فوتبال هستند، از آنها سود می‌برند. نمی‌خواهم خیلی این موضوع را باز کنم ولی البته برای عنوان کردن آنها نیز مشکلی ندارم. مالک باشگاه تراکتور تصریح کرد: اگر بگوییم در فوتبال ۱۰۰ واحد درآمدزایی وجود دارد، ۹۵ درصد آن برای این شرکت‌ها یا اشخاصِ حاشیه‌ای، در اطراف فوتبال است و تنها ۵ درصد به باشگاه‌ها می‌رسد. مثلا با باشگاه‌ها قرارداد اسپانسری می‌بندند یا کارهای دیگری می‌کنند. زنوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر در یک فصل برای دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی هزینه می‌کند، گفت: مثلا بگویید ۸۰ یا ۵۰ واحد هزینه می‌کنیم، چه فرقی می‌کند؟ اصلا برگشت پولی بابت هزینه‌های ما در فوتبال وجود ندارد؛ ما در حال انجام یک سری کارها و تولید یک اپلیکیشن هستیم تا از آن طریق بتوانیم هواداران‌مان را جمع کنیم و با سرویس‌دهی از طریق آن اپلیکیشن به هوادارانمان، به نوعی درآمدزایی هم داشته باشیم.

مربی ایتالیایی شهرخودرو " ۶ می " میآید

حمیدواری که تیمش از مخالفان برگزاری لیگ برتر است و به همین منظور به فدراسیون فوتبال نامه زده تا برگزاری بازی ها متوقف شود، در این باره گفت:« بازیکن خارجی ما در ایران مانده و برای مربی ایتالیایی‌مان روز هجدهم بلیت گرفته ایم؛ البته هنوز به ما اعلام نشده که مسابقات برگزار می شود ولی چه خوب می شود بازی ها را کلا به شهریور ماه منتقل کنند.» کوزین سرمربی ایتالیایی شهرخودرو بعد از شیوع کرونا در اواخر اسفند ماه ایران را ترک کرد و به کشورش بازگشت و حالا دوباره باید به ایران بازگردد. البته باید دید به او اجازه حضور مستقیم در مشهد داده می شود یا باید مدتی را در قرنطینه بگذارند. پیش تر سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده بود که بازیکنان و مربیان خارجی باید مجوز سلامت از کشورهایشان داشته باشند و در غیر این صورت به مدت 14 روز قرنطینه می شوند.

امیری: فصل جدید را در گرما شروع کنید!

علی امیری در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه ورزش درباره نظر باشگاه نساجی برای ادامه یا لغو مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: ما نامه رسمی زدیم و موضع خودمان را هم اعلام کردیم؛ ۱۰۰ درصد مخالف برگزاری ادامه بازی‌های لیگ هستیم و دلایل خودمان را هم از نظر پزشکی و دیگر مسائل ارائه کردیم. او ادامه داد: سلامت بازیکنان در اولویت ما قرار دارد. خدایی ناکرده اگر برای بازیکنی مشکلی پیش بیاید، دیگر جای جبران وجود ندارد. مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران نظرش در مورد زمان برگزاری فصل آینده را به این شکل عنوان کرد: با توجه که اینکه اعلام کردند در زمستان هم مجددا با ویروس کرونا مواجه هستیم و تا زمانی که واکسن کرونا کشف نشده، این بیماری وجود خواهد داشت، بهتر است لیگ نوزدهم را تعطیل کنند و در فصل تابستان که گرما هم هست، لیگ آینده را شروع کنند. امیری یادآور شد: با تصمیمی که فدراسیون فوتبال برای برگزاری مسابقات این فصل دارد، عملا دو لیگ را از دست خواهیم داد.

پایان مصدومیت ۲ بازیکن استقلال

محسن کریمی و داریوش شجاعیان دو بازیکن استقلال هستند که در طول فصل جاری رباط صلیبی پاره کردند و مدت زیادی است که از تمرین ها دور هستند.در ابتدا اینطور عنوان شد که این دو بازیکن فصل را از دست داده اند اما تعطیلی لیگ به دلیل بیماری کرونا شرایطی را ایجاد کرده که آنها بتوانند تا قبل از پایان فصل به شرایط ایده آل برسند. این دو بازیکن در حال حاضر مصدومیت شان به طور کامل برطرف شده است و می توانند به زودی تمرینات اختصاصی خود را در کنار سایر بازیکنان آغاز کنند. البته نام کریمی و شجاعیان از لیست استقلال خارج شده است و آنها هم اکنون باید خود را برای فصل آینده آماده کنند.

برنامه اسکوچیچ را فیفا می دهد

روزنامه الرایه قطر نوشت، ازسرگیری بازی‌های مقدماتی جام جهانی در اختیار AFC نیست و فیفا تصمیم‌گیرنده نهایی در این مورد خواهد بود که باید تاریخ جدید برگزاری بازی‌ها را اعلام کند، بر اساس این گزارش AFC برگزاری ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی در مهر و آبان را پیش‌بینی کرده اما در انتظار چراغ سبز فیفا به‌منظور تأیید این تاریخ است. این منابع خاطرنشان کردند: در حال حاضر AFC در حال منتظر پیشنهادات فیفا برای ازسرگیری مسابقات قهرمانی خود به‌ویژه لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی است و مانند تیم‌های ملی، فیفا در انتظار تصمیم‌گیری برای ازسرگیری مقدماتی جام جهانی است. منابع تأیید می‌کنند که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال ازسرگیری رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی در ماه‌های مهر وآبان است ا ما منتظر چراغ سبز مسئولین فیفا و تایید صلاحیت‌های آن در همه قاره‌ها است.

مجموعه انقلاب با مجوز وزارت بهداشت در اختیار استقلال

احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال روز گذشته اعلام کرد که تمرین استقلال ظرف چند روز آینده و در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز خواهد. این مساله باعث شد عده ای از حرف های سعادتمند اینطور برداشت کنند که قرار است تمرین استقلال به صورت مخفی برگزار شود اما امروز یکی از مدیران مجموعه ورزشی انقلاب به ورزش سه گفت زمین این مجموعه ورزشی تنها در صورت مجوز وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در اختیار آبی ها قرار خواهد گرفت. البته در این بین شنیده می شود ستاد مبارزه با کرونا به زودی مجوز بازگشایی استادیوم ها را صادر می کند و استقلال می تواند تمرینات خود را رسما آغاز کند.

کد خبر: 1068136

وب گردی

وب گردی