لزوم  بهینه‌سازی و اصلاح ساختارهای صنعت گردشگری در شرایط پساکرونا

 پارامترهای گردشگری سلامت در دنیا تغییر کرده و ایران نیز برای عقب نماندن از این کارزار، باید به دنبال بهینه سازی و اصلاح ساختارهای این صنعت در شرایط پساکرونا باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ندا آهنگری کارشناس گردشگری سلامت گفت: بیماری کرونا باعث شده تا بسیاری از کشورها در این روزها به‌جای دست روی دست گذاشتن به دنبال طراحی بسته های جدید گردشگری سلامت آن هم در شرایط پسا کرونا باشند تا با مساعد شدن شرایط، صنعت از دست رفته و نیمه تعطیل را دوباره از آن خود کنند؛ بر همین اساس اغلب کشورهای توریست پذیر درحال تغییر بسته‌های گردشگری سلامت هستند و مدل های پیش از کرونا را کنار گذاشته اند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا بخشی از ذائقه گردشگران را به ‌دلایل رعایت فاصله اجتماعی تغییر داده و توریست ها به احتمال فراوان مایل هستند خدمات خصوصی تری را با رعایت پروتکل های جدید بهداشتی دریافت کنند، درواقع پیش‌بینی می‌شود در دوران پساکرونا گردشگران مایل به استفاده از اتاق‌های تک‌ نفره یا به اصطلاح سینگل در هتل ها باشند، همین موضوع می‌تواند چالشی جدی را برای مدیران اماکن اقامتی در آینده به‌ وجود آورد.

وی ادامه داد: این روزها فرصت مناسبی برای هتل ها و مراکز اقامتی است تا درصدد طراحی های بسته های خصوصی و ارائه سرویس دهی با رعایت فاصله اجتماعی با دستورالعمل های جدید بهداشتی باشند، به نظر می رسد گردشگران حوزه سلامت در دوران پساکرونا کمتر علاقه‌مند باشند تا در کنار دیگر مسافران در محیط های عمومی حاضر و یا خدمات بپذیرند.

آهنگری اضافه کرد: باتوجه به نظرسنجی های صورت گرفته و اظهارنظرهای گردشگران حرفه ای در دنیا به نظر می رسد، سیستم بوفه غذا و نوشیدنی باید تغییر و همچنین ارائه خدمات به اتاق‌ ها بیشتر از گذشته مدنظر قرار خواهد گرفت، به‌این معنا که یکی از چالش‌های فراگیر در هتلداری تقاضاهای زیاد از سوی روم سرویس است که بخشی از کارها را مختل می‌کند، این موارد چالش‌های عمده‌ در هتل ‌داری پسا کرونایی است که باید از حالا برای آن‌ها فکری شود.


این کارشناس گردشگری سلامت افزود: اما در سطح آژانس‌ها هم به دلیل تغییر ذائقه گردشگری تغییرات عمده‌ای باید انجام شود، برای نمونه پیش بینی می شود در آینده تورهای گروهی جای خود را به تورهای اختصاصی می دهند میزان اقامت گردشگران در مقصد کاهش و ضریب ماندگاری گردشگر به احتمال زیاد تغییر می‌ کند، بنابراین آژانس‌ها باید از همین حالا که در مرحله شیوع ویروس کرونا هستیم، خود را برای این تغییرات آماده کنند.


ندا آهنگری گفت: واقعیت این است که پسا کرونا یک دوران جدیدی در صنعت گردشگری خواهد بود که درجه حساسیت گردشگران نسبت به پارامتر‌های مختلف به ‌ویژه پارامترهای بهداشتی را بیشتر می کند که باید از امروز درصدد راهکار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068144

وب گردی

وب گردی