دبیرکل حزب کارگر انگلیس استعفا داد

دبیرکل حزب کارگر انگلیس ضمن اعلام استعفای خود از این مقام گفت، اکنون که این حزب تیم جدیدی دارد، بهترین زمان برای کناره‌گیری است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «جنی فورمبی» دبیرکل حزب کارگر انگلیس روز دوشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

فورمبی در حساب توئیتری خود نوشت: «از همه کسانی که ظرف این دوسال از من حمایت کردند قدردانی می‌کنم. شما ستون جنبش ما هستید».

او در بیانیه استعفای خود نوشت: «در سال ۲۰۱۸ سمت دبیرکلی را پذیرفتم، زیرا می‌خواستم از جرمی کوربین حمایت کنم که مشوق بسیاری از مردم جهت مشارکت در امور سیاسی با پیام امید، برابری و صلح بود».

وی افزود: «دبیرکلی بزرگ‌ترین حزب اروپا در دو سال گذشته امتیاز بزرگی بود، اما اکنون که تیم رهبری جدیدی داریم بهترین زمان برای کناره‌گیری من است».

حزب کارگر در انتخابات زودهنگام سال گذشته از حزب محافظه‌کار شکست سنگینی خورد و پس از آن «جرمی کوربین» رهبر این حزب اعلام کرد طی ماه‌های آتی استعفا خواهد داد.

پس از استعفای کوربین، «کر استارمر» پیروز انتخابات درون حزبی برای تصاحب رهبری حزب کارگر شد. گفته می‌شود این حقوق‌دان انگلیسی قصد دارد برخی مواضع حاکم بر این حزب را تغییر دهد.

استارمر در پاسخ به درخواست استعفای فورمبی در حساب توئیتری خود نوشت: «از جنی بابت خدماتش و تلاش‌های فردی و حرفه‌اش در جهت هدفی که در تمام زندگی برایش جنگید قدردانی می‌کنم».

انتهای پیام/

کد خبر: 1068202

وب گردی

وب گردی