کرونا پیش از گزارش‌ها فرانسه را گرفته بود

مطالعات ژنتیکی نشان می دهد کووید-19 هفته‌ها قبل از گزارش اولین مورد در فرانسه وجود داشته است و دانشمندان در مورد شیوع در شهرهای دیگر تحقیق می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، چین اولین مورد از کروناویروس خود را در ماه دسامبر گزارش داد. اما آیا کووید-19 قبل از آن هم در آن وجود داشت؟ از قبل سکوت در گردش بود؟ برای پیدا کردن جواب این سوال دانشمندان به دنبال یافتن بیمار صفر(اولین مبتلا) با استفاده از پیگیری تکامل ویروس هستند.

این کارآگاهی ژنتیکی در حال ردیابی درخت خانوادگی ویروس است که ده ها هزار نفر را طی انتشار بی امان خود در سراسر کره زمین کشته است. این تحقیق همچنین می تواند قبل از ثبت رسمی اولین عفونت ها، در مورد شیوع ویروس در سایر کشورها کمک کند.

مطالعه‌ای جدید که در ژورنال بین المللی آنتی بیوتیک ها منتشر شده نشان داد این ویروس یک ماه زودتر در کشور فرانسه بوده است.

تجزیه و تحلیلی گذشته نگر از نمونه های گرفته شده از 14 بیمار مراقبت های ویژه با علائم مانند آنفولانزا در بیمارستان های Avicenne و Jean-Verdier پاریس، یک مورد مثبت پیدا کرد که یک ساکن 42 ساله فرانسه که به چین هم نرفته بود. وی در تاریخ 27 دسامبر در بیمارستان بستری شد.

«الیویه بوشوود» رئیس بخش بیماریهای عفونی ابن سین گفت: ابتدا ویروس بی سر و صدا در جمعیت گسترش می یابد، بدون اینکه کسی حضور آن را تشخیص دهد. بنابراین شواهد مربوط به عفونت های قبلی فقط آنچه دانشمندان گمان می‌بردند را تأیید می کند.

در ابتدای ژانویه نیز یک بیمار با علائم شدید تنفسی در مارسی بستری شد. در آن زمان شیوع اسرارآمیز موارد ذات الریه در شهر ووهان دیده می شد. فرانسه هنوز 1 مورد هم نداشت و سازمان بهداشت جهانی هنوز چند هفته از اعلام نام کووید-19 فاصله داشت.

در ایالات متحده ، کالبد شکافی های انجام شده در مورد مرگ مشکوک در کالیفرنیا، عفونت ها را قبل از اولین پرونده رسمی در 21 ژانویه نشان داده است.

مطالعه ای که در ژانویه در لانست منتشر شد، گفت: اولین بیمار شناخته شده در شهر چین در ابتدای دسامبر دارای علائم شده است.

تاکنون ژنوم بیش از 15000 نمونه از کروناویروس جدید توالی شده است. این ویروس همزمان با تکثیر، جهش های متعددی را ایجاد می کند.

ساموئل آلیزون از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه در دانشگاه مون‌پلیه گفت: حدوداً دو بار در ماه جهشی اتفاق می افتد که در توالی ژنتیکی باقی می ماند. اگر دو ویروس را با هم مقایسه کنید، می توانید تعداد جهش ها را از هم جدا کنید. بنابراین جد مشترک برای همه عفونت ها را می یابیم.

اندرو رامبوت از دانشگاه ادینبرو با استفاده از توالی‌های ژنوم مشترک به طور عمومی، دریافت که عدم تنوع نشانگر جد مشترک اخیر برای همه این ویروس هاست.

وی تخمین زد که این اجداد می تواند حدود 17 نوامبر سال گذشته ظهور کرده باشند. (با دامنه عدم اطمینان بین 27 اوت و 29 دسامبر).

امپریال کالج لندن، با همکاری سازمان بهداشت جهانی درخت خانواده ویروس را نیز ردیابی کرده و تخمین زده است که بیماری در 5 دسامبر در چین (با حاشیه عدم اطمینان بین 6 نوامبر و 13 دسامبر) ظاهر شد.

اریک ولز، اپیدمیولوژیست گفت که همه سریع ترین توالی های ژنتیکی ویروس جمع آوری شده ووهان در ماه دسامبر و ژانویه تقریباً ژنوم یکسان دارند و همه ویروس هایی که در حال حاضر در نقاط دیگر دنیا گردش می کنند، از نژادهای نزدیک به ووهان ناشی می شوند.

وی گفت تخمین ها نشان می دهد که همه گیری ها در بسیاری از شهرهای اروپایی و آمریکای شمالی از نیمه ژانویه یا اوایل فوریه آغاز شده است.

تحقیقات ایتالیایی ها نشان می دهد ویروس وارد شده در شهر لمباردی بین نیمه دوم ژانویه و آغاز فوریه (هفته ها قبل از تایید اولین عفونت‌ها در 20 فوریه) شروع به فعالیت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068228

وب گردی

وب گردی