المپیاد بازی‌های الکترونیکی و رقابت های ورزشی به صورت مجازی در دانشگاه آزاد برگزار می شود

مسئول تمشیت اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقه بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی و رقابت های ورزشی به صورت مجازی برای دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم اندیشی مسئولان ورزش مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدرحیم بیرقی مسئول تمشیت اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست، بیرقی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان و لزوم تداوم فعالیت های فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب در دوره فاصله گذاری اجتماعی، گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و به منظور حفظ شور و نشاط فرهنگی و ورزشی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه در این دوره، برگزاری مسابقه بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی و رقابت های ورزشی به صورت مجازی در دستور کار اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه قرار گرفته است.

مسئول تمشیت اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: پیش نویس آیین نامه برگزاری این مسابقه ها که در واقع المپیاد مجازی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می آید، با هم اندیشی و همکاری مسئولان ورزش و تربیت بدنی دانشگاه تهیه شده است و پس از مشورت با مسئولان ورزش مراکز استان ها، طی روزهای آینده نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقه بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی پس از بررسی‌های لازم و تایید فدراسیون ورزش های همگانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این خصوص پیوست‌های فرهنگی که در تمامی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دانشگاه مد نظر است، لحاظ خواهد شد.

بیرقی با اشاره به اینکه این المپیاد می تواند یک تجربه ارزشمند برای دانشگاه باشد و در سال های آتی نیز به شکل بهتری برگزار شود، گفت: قطعاً دوران پساکرونا، دوران متفاوتی نسبت به گذشته خواهد بود و در بسیاری از فعالیت های آموزشی و ارتباطی، از شیوه های نوین به شکل جامع تری بهره مند خواهیم شد.

مسئول تمشیت اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه المپیاد بازی های الکترونیکی و مجازی برای فرزندان اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت و موضوع ورزش و همچنین برنامه ریزی برای مناطقی را که استعداد برگزاری مسابقه های محلی و بومی را به صورت مجازی دارند، از دیگر برنامه های این اداره کل در دوره فاصله گذاری اجتماعی برشمرد.

در این نشست، دکتر علی زند مدیر ورزش قهرمانی و همگانی و همچنین کامران کتال رئیس اداره مسابقه ها و انجمن های ورزشی نیز درباره جزییات برگزاری المپیاد بازی های الکترونیکی و رقابت های ورزشی به صورت مجازی در رشته های کاراته، تکواندو و ووشو (حرکت های نمایشی) طناب زنی، روپایی، شنای سوئدی و بارفیکس، با مسئولان ورزش مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی تبادل نظر کردند.

گفتنی است، شرکت کنندگان در این مسابقه ها، فیلم مربوط به فعالیت ورزشی خود را با توجه به قوانین مربوط، در کانال الکترونیکی که به همین منظور راه اندازی شده است، بارگذاری و سپس داوران آنها را بررسی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068230

وب گردی

وب گردی