تمرکز AFC روی زمان آغاز لیگ‌های داخلی، لیگ قهرمانان و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۰

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو این نهاد خواستار اعلام زمان از سرگیری لیگ‌ها شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از روزنامه الریاضیه عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای را به فدراسیون‌های عضو فرستاد و خواستار تعیین زمان از سرگیری لیگ‌ها شد.

بر اساس این گزارش، فدراسیون‌های فوتبال عضو AFC با تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با مبارزه علیه ویروس کرونا باید زمان از سرگیری لیگ‌ها را که به خاطر این بیماری متوقف شدند اعلام کنند.

همچنین روزنامه الوطن قطر در نسخه چاپی امروز خود با اشاره به تمرکز کنفدراسیون فوتبال آسیا روی زمان از سرگیری لیگ‌های داخلی کشورها، لیگ قهرمانان و انتخابی جام جهانی 2022 با هدف کاهش فشار و استرس روی بازیکنان نوشت: دبیرکل کنفدراسیون فوتبال معتقد است که برگزاری دیدارهای معوقه لیگ قهرمانان در ماه‌های آگوست و سپتامبر (مرداد و شهریور) با سیستم جدید تجمیعی بهترین و سهل‌ترین گزینه است. در این زمان فدراسیون‌های فوتبال کشورها باید لیگ‌های خود را به تعویق بیندازند و AFC تلاش می‌کند تا استرس ایجاد شده روی بازیکنان برای انجام بازی در لیگ و تیم ملی را به حداقل برساند. AFC همچنین مصمم است دیدارهای باقیمانده انتخابی جام جهانی 2022 در ماه‌های نوامبر و اکتبر (مهر و آبان) برگزار شوند که این اتفاق نیازمند بررسی در فیفا پس از تصویب استراتژی جدید مرتبط با شیوع ویروس کرونا است.

کد خبر: 1068235

وب گردی

وب گردی