زیست‌بوم فناوری دانشگاه با شتاب‌دهنده «شمسا» کامل شد/ اشتغال‌زایی با حمایت از کسب و کارها و توسعه صنایع منطقه‌ای

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و شتاب‌دهنده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شمسا برای شتاب‌دهی به شتاب‌دهنده ایجاد و راه‌اندازی شده و به‌عنوان شتاب‌دهنده شتاب‌دهند‌ها عمل می‌کند.

حامد معیری کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه فعالیت شتاب‌دهنده شمسا(شتاب‌دهنده مشترک سیوان و دانشگاه آزاد) اظهار کرد: دانشگاه آزاد برای تکمیل اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه که از مأموریت‌های معاونت فناوری و نوآوری نیز تلقی می‌شود، اِلمان شتاب‌دهنده را ذیل سراهای نوآوری پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد پیش از این سایر اِلمان‌های زیست بوم را اعم از مرکز رشد و پارک علم و فناوری در واحدهای دانشگاهی گنجانده بود ولی اِلمان شتاب‌دهنده در داخل این بوم دیده نمی‌شد و چرخه اقتصاد دانش‌بنیان ناقص مانده بود.

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور باید مزیت‌ها، نیازها، چالش‌ها و ظرفیت‌های آن استان و منطقه درنظر گرفته شود و شتاب‌دهنده‌های تخصصی در داخل هر استان و سرا راه‌اندازی شود.

معیری کاشانی با بیان اینکه شتاب‌دهنده‌ها نیز باید شتاب‌دهی شوند، تصریح کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت ضروری است به‌منظور راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شتاب‌دهنده‌ها در استان‌ها خودِ شتاب‌دهنده‌ها نیز شتاب‌دهی شوند. اکنون شمسا برای شتاب‌دهی به شتاب‌دهنده ایجاد و راه‌اندازی شده و به‌عنوان شتاب‌دهنده شتاب‌دهند‌ها عمل می‌کند.

وی ادامه داد: رویکرد دانشگاه آزاد در این شرایط به سمت حمایت و ایجاد سرعت در فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکارهاست. شمسا پلتفرمی مشترک بین دانشگاه آزاد و شتاب‌دهنده سیوان است. گروه سیوان مورد تآیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با سابقه 9 ساله بردها و شکست‌های فراوانی را تجربه کرده که می‌تواند در این راه به کمک شتاب‌دهنده‌های نوپا بیاید.

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی درباره سایر ویژگی‌های شتاب‌دهنده سیوان عنوان کرد: این گروه شتاب‌دهی ارتباطات مطلوبی با سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف دارد و با شناخت صنایع و اقلیم‌های مختلف در حمایت از کسب‌وکارهای مختلف نیز می‌تواند موفق عمل کند. سیوان با تجربه شتاب‌دهندگی که دارد برای شتاب‌دهی شتاب‌دهنده‌های واحدهای دانشگاهی به استان‌ها سفر می‌کند.

معیری کاشانی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره فنی به شتاب‌دهنده‌های منطقه‌ای، اخذ مجوزهای قانونی از مراجع و مراکز رشد و تزریق سرمایه‌گذار به‌منظور ایجاد استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نو یا احیای آنها از کارکردهای مهم شتاب‌دهنده سیوان در واحدهای دانشگاهی استان‌ها به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068242

وب گردی

وب گردی