افزایش  اعتبارات ردیف خیری در کشور به 3 هزار و 250 میلیارد تومان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزایش 3 هزار و 250 میلیارد تومانی اعتبارات ردیف خیری در کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیرکل نوسازی مدارس و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل که در حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد با تمجید از اقدامات ارزشمند خیرین استان گفت: عملکرد و اقدامات نوآورانه مجمع خیرین و اداره‌کل نوسازی مدارس استان اردبیل می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها باشد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: اعتبارات ردیف خیری در کشور به سه هزار و 250 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و طبیعتا هر‌چه میزان مشارکت‌های مردم استان افزایش یابد سهم بیشتری به آن استان تعلق خواهد گرفت در همین راستا علاقه‌مندیم گردهمایی اردبیلی‌های مقیم مرکز را با کمک شما بعد از مشکلات ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا برگزار کنیم.

وی بیان کرد: بسته تحولی مشارکت‌های مردمی از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تهیه شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است که باید روسا و مدیران عامل مجامع استان‌ها نیز آن را مطالعه کنند که بر اساس آن بتوانیم کارهای نوآورانه و خلاقانه‌ای در راستای جذب خیرین ترتیب بدهیم که از جمله آن تألیف کتاب در مورد زندگینامه خیرین مدرسه ساز است. که البته همکاران استان اردبیل از قبل به این فکر افتادند و کتاب زندگی‌نامه مرحوم حسنعلی علیپور(بانی ساخت 72 مدرسه به نام و یاد شهدای کربلا) را منتشر کردند. همچنین بعد از این نیز انتظار می‌رود اداره کل نوسازی مدارس با کمک مجمع خیرین استان در مورد سایر خیرین مدرسه‌ساز اقدام به تدوین زندگینامه کنند تا بتوانیم برای تجلیل از این بزرگواران در سطح کشور از این کتاب‌ها رونمایی کنیم.

رخشانی‌مهر ادامه داد: آمادگی خود را برای دریافت مشکلات پیش روی پروژه‌‌‌های خیران اعلام می‌کنیم و مشکلات و خواسته‌های قبلی در این پروژه‌ها همچون مشکل هزینه‌های انشعابات پروژه‌های خیری و مالیات با پیگیری‌های سازمان حل شده است و برای تکریم این عزیزان پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام به نام تکریم خیرین مدرسه‌ساز نیز نام‌گذاری شده است.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در مورد گزارش عملکرد استان اردبیل گفت: این مطالبی که عزیزان در استان اردبیل بیان کردند می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مجامع در استان‌های کشور باشد و بنده خیلی خوشحال شدم که شما این برخورد خوب را با مدارس نیمه کاره داشته‌اید و از شما می‌خواهم که این عملکرد خوب را به جامعه خیران ارسال کنید تا به سایر استان‌ها نیز انتقال دهیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: مهمترین دغدغه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور وضعیت پروژه‌های نیمه کاره است و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره قبلی و حمایت نوسازی مدارس در این زمینه اولویت اصلی است.

دولت لطفی مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل به برنامه این اداره‌کل در برچیدن مدارس و پروژه‌های نیمه کاره اشاره و بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در سالیان اخیر بودجه این اداره کل نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

لطفی با اشاره به تحویل 17 پروژه با 63 کلاس درس در سال گذشته و 18 پروژه با 83 کلاس در سال جاری از محل کمک‌های خیرین مدرسه ساز یاد آور شد: پروژه‌های خیری در استان با رشد 30 درصدی همراه بوده و در آخرین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل که برگزار شد، نسبت به سال‌های گذشته اعتبارات این محل رشد 20 درصدی داشته است.

وی همچنین به برگزاری دو جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز در استان اشاره کرد و از پر رنگ تر شدن و با شکوه تر شدن نقش بانوان و برگزاری این جشنواره در آینده خبر داد.

جواد قرآن نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور، تلاش و برنامه‌ریزی برای ارزش نهادن هرچه بیشتر این مجامع را امری ضروری دانست.

جواد قرآن نویس افزود: مجمع خیرین ساز اردبیل در راستای تکریم و یاد بود خیرین، فعالیت‌هایی همچون نام‌گذاری خیابان و میدان به نام خیرین مدرسه ساز نامگذاری میدانی به نام خیر نیک اندیش مرحوم علیپور، چاپ کتاب و نیز قراردادن تندیس وی در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردییل، برگزاری مراسم تجلیل و نامگذاری خیابان به نام یکی از بنیانگذاران مجمع خیر مدرسه ساز استان، دکتر معماری انجام داده است.

قرآن نویس در پایان از همکاری و حمایت‌های لطفی مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل به‌ویژه در تکمیل پروژه های نیمه کاره قبلی تشکر کرد.

علی مکارمی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در این جلسه از احداث و تحویل 393 مدرسه شامل 1573 کلاس از سوی خیرین مدرسه ساز استان خبر داد و گفت: اکنون نیز 21 مدرسه شامل 118 کلاس در سطح استان اردبیل از سوی خیرین مدرسه ساز در حال احداث است.

علی مکارمی افزود: در سال گذشته پنج مدرسه، یک سالن ورزشی و یک نمازخانه که از سال‌ها نیمه کار مانده بودند از سوی خیرین مدرسه ساز تکمیل شدند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از تشکیل شورای بانوان خیر اردبیل خبر داد و ابراز امیدواری کرد: پس از پایان وضعیت نابسامان ویروس کرونا فعالیت‌ها و برنامه‌های این شورا از سر گرفته شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1068268

وب گردی

وب گردی