استراماچونی: از کار در باشگاه‌های تاریخی با میلیون‌ها هوادار رضایت داشته‌ام

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال می‌گوید از کار در باشگاه‌های تاریخی با میلیون‌ها هوادار رضایت داشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، آندره‌آ استراماچونی که نیمه اول فصل جاری هدایت تیم فوتبال استقلال را برعهده داشت اما در ادامه به دلیل پرداخت‌های نامنظم حقوقش، قراردادش را به صورت یکطرفه با این باشگاه ایرانی فسخ کرد، در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «گاتزتا رجیوناله»، درباره شرایط کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، گفت: قطعاً این دوران دشواری برای همه است، اما باید صبور بود و به خاطر کسانی که جان خود را در راه مبارزه با این ویروس از دست دادند، به قوانین احترام گذاشت. بیایید با هم آینده‌ای بهتر بسازیم. از نظر روانشناختی، من وظیفه دارم همیشه شاد و مثبت‌اندیش و در تماس با فرزندانم باشم تا شرایط را بیشتر از این برای آنها سخت نکنم.

وی همچنین در خصوص سرمربیگری در خارج از ایتالیا اظهار داشت: دانش خوب از زبان انگلیسی و تجربه حضور در جام‌های اروپایی دیدی بین‌المللی به من داده که بسیار به آن افتخار می‌کنم. کار در ایتالیا همیشه اولویت من خواهد بود، اما اینکه باشگاه‌های تاریخی با میلیون‌ها هوادار به شدت به دنبال استخدامم بوده‌اند، فاکتوری ارزشمند و رضایت‌بخش به منظور کار در این باشگاه‌ها بوده است.

سرمربی پیشین استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: من در دوران حرفه‌ای‌ام مرتکب اشتباهات زیادی شده‌ام، اما احتمالاً دوباره چنین اشتباهاتی خواهم داشت چون هر اشتباه باعث می‌شود تا قویتر و بهتر شوم. من پیشرفت لحظه‌ای را درست نمی‌دانم و مهم این است که به عنوان سرمربی، هویت خود را داشته باشید. از تمامی افرادی که با آنها ملاقات داشته‌ام هم چیزهایی آموخته‌ام و باید بگویم هر کسی چیزهایی برای یادگیری دارد و شما باید بدانید که چطور به داشته‌های آنها نگاه کنید.

استراماچونی که بین سال‌های 2012 تا 2013 هدایت اینتر را برعهده داشت و اولین تجربه سرمربیگری‌اش با یکی از دو تیم محبوب شهر میلان بود، در پاسخ به این پرسش که «بهترین احساسی که به عنوان سرمربی تجربه کرده‌اید، چه بوده است؟»، یادآور شد: من احساسات مختلفی را تجربه کرده‌ام، اما به طور حتم هیچ حسی به اندازه اولین حضورم روی نیمکت اینتر در ورزشگاه سن‌سیرو در سن 36 سالگی به عنوان یک سرمربی جوان نبوده است. هدایت یکی از مشهورترین باشگاه‌های جهان به مدت دو فصل و نشستن روی نیمکت سرمربیگری این تیم در حدود 60 بازی، افتخاری بزرگ برای من است.

سرمربی پیشین تیم‌های اودینزه، پاناتینایکوس و اسپارتا پراگ در پایان در خصوص استعدادهای نابی که تاکنون هدایت‌شان را برعهده داشته، گفت: از بین استعدادهایی که تاکنون سرمربی‌شان بوده‌ام، باید بگویم کوتینیو، کواچیچ، آلان و برونو فرنانس فوق‌العاده بااستعداد بودند.

کد خبر: 1068285

وب گردی

وب گردی