سیارات با جو غنی از هیدروژن می توانند محل زندگی باشند

آزمایشات نشان می‌دهد که مخمر و باکتری E. coli در شرایط غنی از هیدروژن زنده مانده و تولید مثل می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آزمایشات نشان می‌دهد که میکروب‌ها می توانند در جو دارای هیدروژن خالص زندگی و رشد کنند. این یافته می تواند به دانشمندان در مورد زندگی بیگانگان در سیارات دیگر کمک کند.

سارا سیگر، ستاره شناس اعلام کرد که آن ها در تلاشند تا دیدگاه مردم را در مورد آنچه باید سیاره قابل سکونت در نظر گرفت گسترش دهند.

سیگر و همکارانش مخمر و E. coli را ) موجودات تک سلولی) در بطری های کوچک با برخی از مایع مغذی قرار دادند. سپس هوا را در شش بطری جابجا کرده و آن را با گاز هیدروژن خالص، گاز هلیوم خالص یا مخلوطی از 80درصد ازت و 20 درصد دی اکسید کربن جایگزین کردند. بطری آخر با هوای زمین باقی ماند.

محققان هر چند ساعت یکبار برخی از میکروب ها را برمی داشتند تا تعداد میکروب های زنده مانده را پیدا کنند.

E. coli به طور خاص گازهایی تولید کرد که در حال حاضر اگر در جو دیگر سیارات آمونیاک، متانتیول و اکسید نیتروژن یافت شود این گازها به عنوان زیست توده احتمالی یا نشانه هایی از زندگی در نظر گرفته می شود.

جان باروس اخترشناس شناس دانشگاه واشنگتن در سیاتل اعلام کرد که فقط جستجوی جو غنی از هیدروژن کافی نیست. یک سیاره برای رشد و نمو باید دارای مواد مغذی باشد.

اخترشناسان قصد دارند با دیدن فیلترهای نور ستاره در جوهای سیارات فراخورشیدی، نشانه هایی از زندگی بیگانگان را جستجو کنند. اگر زندگی در سطح یک سیاره صخره‌ای گازهای سنگین را منتشر کند، تلسکوپ های آینده مانند تلسکوپ فضایی James Webb این میزان انتشار را شناسایی می کنند.

دانیل کول ستاره شناس ام آی تی اظهار کرد که مشخص نیست آیا سیارات سنگی با جو هیدروژن خالص وجود دارند یا خیر.

از آنجا که هیدروژن خالص بسیار سبک است به همین علت پفدارتر و 14 برابر گسترده تر از هیدروژن جو خواهد بود.

این بدان معناست که نور ستاره در مسیر رسیدن به تلسکوپ های زمینی فیلتر شده که باعث می شود راحت تر بتوان آن جو را برای استفاده از مواد زیستی بررسی کرد.

نتایج همچنین تأیید کرد که میکروب ها همچنین می توانند در جوهای حاوی هلیوم و نیتروژن زندگی کنند، این اتمسفرها نازک‌تر و در نتیجه تشخیص آن در سایر سیارات دشوارتر خواهد بود.

سیگر خاطرنشان کرد میکروب هایی وجود دارند که در محیط های غنی از هیدروژن روی زمین زندگی می کنند. همچنینE. coli و مخمر می توانند بدون اکسیژن زنده بمانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068299

وب گردی

وب گردی