5 سرای نوآوری در واحدهای استان سیستان‌و‌بلوچستان افتتاح می‌شود/ راه‌اندازی پردیس دانشگاه آزاد زابل در هامون

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح راه‌اندازی پنج سرای نوآوری در استان به سازمان مرکزی دانشگاه ارائه شده که با صدور مجوز زیرساخت‌های لازم برای افتتاح آنها را فراهم خواهیم کرد.

سلطانعلی میر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی پردیس دانشگاه آزاد اسلامی زابل در شهرستان هامون اظهار کرد: در راستای گسترش توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد و عدالت آموزشی در مناطق محروم پردیس واحد زابل در شهرستان هامون راه‌اندازی می‌شود. استان سیستان و بلوچستان 37 شهر و شهرستان دارد که پیش از این فقط 10 مرکز آموزش عالی در آن فعالیت داشتند.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته 25 پردیس و مرکز آموزش عالی در شهرستان‌های فاقد دانشگاه استان راه‌اندازی کرده که رضایتمندی و استقبال مردم منطقه را نیز به دنبال داشته است. از این حیث تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد استان از 21 هزار به 30 هزار دانشجو رسیده و برای سال تحصیلی جدید نیز پردیس هامون درحال برنامه‌ریزی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرستان هامون دارای 50 هزار جمعیت است که 12 هزار نفر از این تعداد جمعیت دانش‌آموزی بوده که برای ورود به دانشگاه نیاز به ساختار دانشگاهی و آموزش عالی دارند. شورای گسترش سازمان مرکزی دانشگاه مجوزات لازم را برای توسعه آموزش عالی هامون صادر کرده است.

میر درباره اقدامات فناورانه دانشگاه آزاد استان نیز تصریح کرد: طرح راه‌اندازی پنج سرای نوآوری در استان به سازمان مرکزی دانشگاه ارائه شده که با صدور مجوز زیرساخت‌های لازم را برای افتتاح آنها فراهم خواهیم کرد. هر یک از این پنج سرا بر اساس ظرفیت‌ها و بازارهای فراگیر منطقه‌ای برای واحدهای دانشگاهی مختلف استان پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های توجیهی سرای نوآوری گیاهان دارویی برای واحد دانشگاهی ایرانشهر، سراهای نوآوری گردشگری و سنگ‌های زینتی برای واحد دانشگاهی زاهدان، سرای نوآوری فرآوری‌های خرما و محصولات غذایی برای واحد دانشگاهی سراوان و سرای نوآوری فرآورده‌های دریایی برای واحد دانشگاهی چابهار برای اخذ مجوز راه‌اندازی برای سازمان مرکزی ارسال شده و به‌زودی افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068318

وب گردی

وب گردی