انتقال کرونا توسط حشرات شایعه یا واقعیت؟

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران شایعه انتقال بیماری توسط حشرات را رد کرده و گفت: بیماری کرونا توسط حشرات خون‌خوار منتقل نمی‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مینو محرز عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در رابطه با موج اول کرونا گفت: با توجه به رعایت کردن موارد بهداشتی، قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط بسیاری از شهروندان هم اکنون تعداد مبتلایان و مراجعه کنندگان نسبت به هفته اول و دوم عید بسیار کمتر شده است. ولی با وجود ماه مبارک رمضان و کاهش رفت و آمد، همچنان شاهد حضور بسیاری ازشهروندان در مکان های عمومی هستیم.

محرز تاکید کرد: باتوجه به شیوع آنفولانزا درفصل پاییز در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی ممکن است در فصل پاییز با موج دوم و سوم این بیماری مواجه شویم.

محرز در خصوص تاثیر داروهای فشار خون و شربت سرفه‌ دکسترومتورفان بر بهبودی بیماری کرونا اظهار داشت: فشار خون بالا زمینه مساعدی برای ابتلا به کرونا و پیشروی این بیماری است و درخصوص باور غلط شکل گرفته در رابطه با شربت سرفه باید گفت این شربت تاثیری در بهبود این بیماری ندارد و این سیر بیماری است که باعث بدتر شدن شرایط جسمی بیمار می‌شود.

وی درباره الزام استفاده از دستکش گفت: لزومی بر استفاده از دستکش نیست، به دلیل توانایی عبور ویروس از دستکش، استفاده از آن موجب ایجاد یک احساس کاذب می‌شود و از شست وشوی مکرر دست‌ها می‌کاهد و احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش‌می‌دهد.

محرز شایعه انتقال بیماری توسط حشرات را رد کرد وگفت: بیماری کرونا توسط حشرات خون‌خوار توانایی انتقال ندارد. مگر در شرایط بسیار نادر و حضور مگس و عدم استفاده از سرویس‌های بهداشتی نامناسب که احتمال این نوع انتقال بسیار پایین است.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در خصوص انتقال بیماری توسط هوای جا به جا شده توسط کولر های گازی و آبی گفت : توصیه بر شست و شوی فیلتر کولر است. این اقدامات می‌تواند درصد ابتلا به کرونا ازطریق هوای جا به جا شده توسط کولر های گازی و آبی را کاهش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068330

وب گردی

وب گردی