مدافع از مرگ برگشته شالکه / بازگشت رونالدو به تورین / زیدان خواهان حفظ لوکا یوویچ

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

لاتزیو: دولت حق ندارد برای فوتبال تصمیم بگیرد

ایگلی تاره، مدیر ورزشی باشگاه لاتزیو می‌‌گوید دولت ایتالیا حق ندارد به دلیل بحران اپیدمی کرونا دستور به توقف کامل این فصل لیگ سری آ دهد. درحالیکه در ایتالیا روند کاهش محدودیت‌های قرنطینه آغاز شده از این هفته به تیمهای فوتبال اجازه داده شده که تمرینات انفرادی را از سر بگیرند. با اینکه فدراسیون فوتبال ایتالیا می‌گوید امیدوار است فصل فوتبال به زودی از سر گرفته شود ولی وزیر ورزش این کشور به باشگاه‌ها هشدار داده که شروع دوباره مسابقات فوتبال در آینده نزدیک غیرممکن است. تاره، مدیر ورزشی لاتزیو اما می‌گوید تصمیم در این باره نباید به دولت واگذار شود و باشگاه‌ها حاضرند حتی چند ماه منتظر بمانند ولی لیگ به کل تعطیل نشود. او در این باره گفت:" شنیده‌ام که دستور نهایی ممکن است همین هفته از طرف وزیر ورزش صادر شود. ولی چنین تصمیمی در صلاحیت او نیست. فیفا، یوفا و فدراسیون فوتبال ایتالیا توضیح داده‌اند که لیگها باید در همین سال به پایان برسد". مدیر ورزشی لاتزیو در ادامه گفت:" اگر نتوانیم لیگ را از ماه خرداد شروع کنیم، هر زمان که ممکن باشد مسابقات را از سر می‌گیریم. مثلا از مرداد ماه یا شهریور ماه که با توجه به برگزار ی جام جهانی قطر در زمستان سال 2022 می‌تواند زمان مناسبی باشد".

داستان کاپیتان شدن توتی در رم

آلدایر که یکی از مدافعان مقتدر دهه 90 میلادی بوده و در قهرمانی تیم ملی برزیل در جام جهانی 1994 نیز نقش مهمی ایفا کرد، از بین سال های 1990 تا 2003 به مدت 13 فصل برای جالوروسی به میدان رفت. حالا این مدافع برزیلی خاطره جالبی در مورد دادن بازوبند به توتی نقل کرده است. آلدایر گفت: "رای گیری بین بازیکنان انجام شد تا کاپیتان جدید رم انتخاب شود. چند گزینه وجود داشت، اما اکثریت من را به عنوان کاپیتان انتخاب کردند. من به این فکر کردم که بازوبند کاپیتانی برای فرانچسکو توتی و شهر چه معنایی دارد. توتی یک هوادار مادام العمر و یکی از بازیکنان با استعداد تیم بود. تصور می کردم بستن بازوبند کاپیتانی برای توتی مهم باشد و به همین دلیل بازوبند را به او تحویل دادم. من امیدوار بودم توتی تبدیل به همان بازیکنی شود که به همان دلیل متولد شده بود و فکر می کنم انتخاب درستی داشتم. توتی آدم پرحرفی نبود و ما فقط زمانی که لازم بود با یکدیگر در رختکن صحبت می کردیم. من دوران بزرگ شدن و رشد توتی را تماشا می کردم و می دانستم او در نهایت به چنین جایگاهی می رسد. در دنیای فوتبال مانند او بازیکنان معدودی هستند وجود دارد که فقط و برای همیشه در یک باشگاه بازی کرده اند."

زنده شدن مرده در آلمان!

هیانیک کامبا، مدافع سابق شالکه که چهار سال پیش در جریان یک تصادف اتوموبیل، مرگ او اعلام شده بود، حالا مشخص شده که زنده و سالم است. این مدافع اهل کنگو که در دوران حضور در شالکه با مانوئل نویر هم‌تیمی بوده، در ژانویه 2016 در کشورش متوفی اعلام شده و به صورت رسمی اعلام می‌شود که کامبا در یک تصادف رانندگی جانش را از دست داده است. باشگاه آن زمان کامبا، تیم هولز رسما گزارش می‌دهد که این بازیکن سابق شالکه در تصادف رانندگی در کنگو جانش را از دست داده. ولی رسانه‌های آلمانی حالا گزارش می‌کنند که کامبا این روزها در گنزل‌کرشن آلمان زنده بوده و مشغول زندگی است. بر اساس این گزارش‌ها، دادستان‌های آلمان وارد ماجرا شده و تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده‌اند. آنته میلک، یک دادستان آلمانی می‌گوید در این پرونده علیه همسر سابق کامبا اعلام جرم کرده چرا که او در زمان اعلام مرگ غیرواقعی کامبا، بیمه عمر او را دریافت کرده. بعد از انتشار این اخبار، همسر سابق این بازیکن پیشین شالکه اعلام کرده که بعد از منتشر شدن خبر مرگ همسرش دریافته که می‌تواند از بیمه عمر او استفاده کند و خبر نداشته که همسرش زنده است. او حالا به کلاهبرداری متهم شده و دادستان‌ها می‌گویند احتمالا مدارک مربوط به وفات کامبا را جعل کرده است. روزنامه بیلد می‌گوید کامبا که حالا 33ساله است در جریان تحقیقات این پرونده به عنوان شاهد حضور خواهد داشت. این بازیکن سابق کنگویی در سال 2018 با تسلیم مدارک خود به اداره مهاجرت آلمان خواهان بازگشت به این کشور شده و حالا در گنزل‌کرشن اقامت دارد. دادستان پرونده به بیلد گفت:" کامبا می‌گوید در ژانویه 2016 به همراه چند نفر در سفری در کشور کنگو شرکت داشته که توسط آنها در نقطه‌ای دورافتاده رها شده و پول و همه مدارکش دزدیده شده و او از اینکه مرگش در آلمان اعلام شده خبر نداشته".

ژاوی: مسی تا ۴۰ سالگی فوتبال بازی می کند

ژاوی اسطوره باشگاه بارسلونا که سالها در این تیم با لیونل مسی همبازی بوده می‌گوید ابرستاره آرژانتینی تا 40سالگی با فوتبال خداحافظی نکرده و بازنشسته نخواهد شد. مسی 32ساله که تا کنون شش بار برنده توپ طلا شده در فصل جاری هم با پیراهن بارسلونا درخشیده و تا پیش از تعلیق فوتبال به دلیل اپیدمی کرونا 24 گل برای این تیم به ثمر رسانده بود. گفته می‌شود مسی هرگز تا این اندازه برای موفقیت بارسا مهم نبوده و ژاوی می‌گوید او هنوز انرژی زیادی دارد و به این زودی‌ها نه از باشگاه بارسا و نه از تیم ملی کشورش خداحافظی نخواهد کرد. ژاوی در یک لایو اینستاگرامی زنده با ساموئل اتوئو در این باره گفت:" مسی هنوز پنج تا هفت سال زمان دارد. مسی به خودش خوب می‌رسد و می‌تواند تا سی و هفت، سی و هشت سالگی و حتی تا 39سالگی به بازی کردن ادامه دهد. من شک ندارم که مسی در جام جهانی قطر بازی خواهد کرد". ژاوی که به نظر می‌رسد امیدوار است در سالهای آینده به عنوان مربی مسی در باشگاه محبوبش فعالیت کند درباره مذاکرات چند ماه قبل باشگاه کاتالان با او گفت:" ماه ژانویه زمان مناسبی نبود. من با اریک آبیدال و اسکار گراو مذاکراتی داشتم و پیشنهاد بزرگی دریافت کردم ولی آن زمان برایم زمان مناسبی نبود. من به تجربه بیشتری نیاز دارم. مربی‌گری در بارسا رویای من است و دوست دارم یک روز این کار را بکنم. من این را بارها گفته‌ام".

علاقه مندی رئال به هافبک جوان سائوپائولو

بازی های خوب گومس در ترکیب سائوپائولو، توجه چندین باشگاه از جمله بارسلونا، سویا و آژاکس را جلب کرد و اکنون مشخص شده که رئال مادرید نیز به دنبال این بازیکن است. رئالی ها در چند سال اخیر ستاره های جوان برزیلی مانند وینیسیوس جونیور، رودریگو رو راینر ژسوس را به خدمت گرفتند و واگنر ریبیرو، مدیر برنامه های گومس هم مدتی پیش تایید کرد که دوست دارد این ستاره 21 ساله راهی رئال شود. رای در گفتگو با گلوبو اسپورته، در پاسخ به سوالی در مورد علاقه مندی رئال به این ستاره جوان، گفت:" درست است. چیزی که می توانیم بگوییم این است که ایگور گومس توجه باشگاه های اروپایی را جلب کرده است اما هنوز تماسی به طور رسمی گرفته نشده است. این واقعیت دارد که او توجهات را جلب کرده است. من با دوستان اروپایی ام که اظهارنظر کردند، صحبت کردم اما فقط همین." الکساندر پاسارو، مدیرکل باشگاه سائوپائولو هم گفت:" هیچ پیشنهاد رسمی ای از سوی رئال مادرید یا هر باشگاه دیگری مطرح نشده است. آنچه می دانیم این است که رئال شرایط ایگور را دنبال می کند؛ همان طور که مطمئنا آنها دیگر استعدادهای جوان را در سراسر دنیا دنبال می کنند."

مورینیو از روز اول ما را تحت تاثیر قرار داد

پورتو در سال 2004 و با هدایت مورینیو در میان ناباوری موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا شد تا نام سرمربی پرتغالی بیشتر از همیشه مطرح شود. چلسی در تابستان همان سال با آقای خاص به توافق رسید تا سه فصل درخشان را زیر نظر مورینیو سپری کند. اما جان تری مدعی شد بازیکنان چلسی ابتدا از کار کردن زیر نظر این سرمربی حس خوبی نداشتند. جان تری گفت: "من گیج شده بودم. همه ما مصاحبه های "آقای خاص یک" را دیده بودیم. مورینیو به تازگی با پورتو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود. ما بازیکنان چلسی به یکدیگر پیام داده و به هم می گفتیم که کار کردن با مورینیو سخت خواهد بود و او از اولین روز در تمرینات شرایط را برای ما دشوار خواهد ساخت. همه ما با این ذهنیت به اولین جلسه تمرینی زیر نظر مورینیو رفتیم که متوجه شویم رفتار او چگونه خواهد بود. از نظر من این وظیفه یک سرمربی است که بازیکنانش را تحت تاثیر قرار دهد و مورینیو از همان روز اول تمرینات چلسی موفق به انجام این کار شد. مورینیو هم از نظر رابطه شخصی با بازیکنان و هم شکل تمرینات تاثیرگذار بود و نشان داد که آقای خاص است.

کریس رونالدو سرانجام در راه تورین

جت شخصی 30 میلیون پوندی این ستاره پرتغالی به دلیل محدودیت های سفر، روز گذشته نتوانست از اسپانیا راهی پرتغال شود اما امروز سرانجام اجازه پرواز آن به مدیرا صادر شد و او همین امشب راهی تورین شد. هواپیمای او روز یک شنبه سه بار تلاش کرد تا از اسپانیا پرواز کند اما در نهایت نتوانست اجازه پرواز بگیرد اما با رسیدن این هواپیما به مدیرا، رونالدو امشب همراه با تعدادی از اعضای خانواده اش، سرانجام برای حضور در تمرینات یوونتوس، راهی تورین شد. بعد از اینکه دولت ایتالیا اجازه انجام تمرینات انفرادی را به بازیکنان داد، باشگاه یوونتوس از همه بازیکنانش خواست به تورین برگردند. ساسولو اولین باشگاهی بود که اعلام کرد تمریناتش را از سر گرفته و پس از آن، بولونیا، پارما و رم هم تمرینات شان را آغاز کردند.

زیدان خواهان حفظ ستاره صربستانی است

لوکا یوویچ که در تابستان سال گذشته و بعد از سپری کردن دوران درخشان در فرانکفورت، با میلغ 60 میلیون یورو راهی رئال مادرید شد و هواداران این تیم امیدوارند بودند صاحب یک مهاجم گلزن برای سال هایی متمادی شوند، اما اولین فصل حضور لوکا یوویچ در برنابئو هرگز مطابق انتظار پیش نرفت. در هفته های اخیر اخبار زیادی در مورد تمایل تیم هایی از لیگ برتر و البته میلان به خرید لوکا یوویچ منتشر شده و با توجه به نینمکت نشینی و سکونشینی های این بازیکن جدایی او دور از ذهن نیست، اما نشریه مارکا مدعی شد زین الدین زیدان علاقه ای فروش لوکا یوویچ ندارد و او فصل بعد نیز در لالیگا بازی خواهد کرد. زیدان معتقد است لوکا یوویچ بازیکن باکیفیتی به شمار می آید و باشگاه رئال مادرید باید در مورد آینده این بازیکن صبور باشد. این در حالیست که اخبار حاکی از تمایل شدید رئال مادرید به جذب ارلینگ هالند در تابسان امسال از دورتموند است و اگر این اتفاق رخ دهد، با حضور این ستاره نروژی و کریم بنزما، کار لوکا یوویچ برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دشوارتر خواهد شد.

کد خبر: 1068345

وب گردی

وب گردی