بازی های عجیب اعضای  هیئت مدیره‌ استقلال

وزیر ورزش در حالی از وزارت اطلاعات خواستار برخورد با مفسدان فوتبالی شده که زیر گوشش برخی از اعضای هیئت مدیره‌ی باشگاه و افراد منتصب آن‌ها که در باشگاه استقلال وظیفه‌ای به عهده دارند طبق اسناد و مدارک مستدل رفتارهایی از خود بروز داده‌اند که ..

سعید سرفرازیان- ایسکانیوز

وزیر ورزش در حالی از وزارت اطلاعات خواستار برخورد با مفسدان فوتبالی شده که زیر گوشش برخی از اعضای هیئت مدیره‌ی باشگاه و افراد منتصب آن‌ها که در باشگاه استقلال وظیفه‌ای به عهده دارند طبق اسناد و مدارک مستدل رفتارهایی از خود بروز داده‌اند که چندان شایسته یک باشگاه بزرگ مثل استقلال نیست. امیدواریم با شفافیت و صراحت در این مورد اقدام و نتیجه به هواداران استقلال اعلام شود.

بی پولی استقلال

این اتفاقات در حالی در باشگاه استقلال روی داده که باشگاه برای پرداخت حق و حقوق بازیکنان و مربیان خود پولی در بساط ندارد و حتی ممکن است بازیکنان خارجی تیم که جزو بهترین‌ها هم هستند قراردادها خود را فسخ نمایند، تا این‌گونه یکبار دیگر استقلال بابت از دست دادن ستاره‌های خود متضرر شود.

بی تفاوتی هیئت مدیره‌ باشگاه

در حالی که انتظار می‌رود که مدیران و مسئولان باشگاه استقلال شرایط سخت اقتصادی و مالی باشگاه را درک کرده و خود به عنوان پیشگامان اجرای برنامه‌های کم هزینه شناخته شوند معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال با بلیط بیزینس کلاس به سفر خارجی می‌رفت‌ و برای حسابداری باشگاه فاکتور می‌فرستاد. در ظاهر اعتراضی به این شخص وارد نیست اما قطعاً اعتراض اصلی به هئیت مدیره‌ی باشگاه وارد است چون از آن‌ها به عنوان مدیران و کارگزاران باشگاه و طبق وظایف قانونی انتظار می‌رود به این گونه مسائل با دقت و حساسیت بیشتری بپردازند. توجیه اقتصادی برای انجام کارها و فعالیت‌های عوامل اجرایی و به کارگیری برنامه‌هایی که کمترین هزینه را برای استقلال به همراه داشته باشد. پس اگر به موقع به معاون ورزشی سابق باشگاه تذکر داده می‌شد یقیناً کار به افشاگری و موج سواری مخالفان استقلال نمی‌رسید. شدیدترین انتقادات و اعتراضات وارد.

تجارت با نقل و انتقالات بازیکنان

یکی دیگر از موارد مشکوک و شبهه ناک در استقلال همراهی برخی از افراد داخل باشگاه با مدیران برنامه‌های بازیکنان برای آوردن بازیکنان بی‌کیفیت و غیراستاندارد در قالب استاندارد های جهانی می‌باشد، که با تأسف فروان رد پای معاون ورزشی سابق استقلال پررنگ‌تر از دیگران است، وقتی در ریز این مسائل دقیق‌تر می‌شویم مشخص می‌کند که هئیت مدیره‌ی باشگاه به این موضوع هم رسیدگی دقیقی نداشته‌اند و بعضاً بی تفاوتی و سهل انگاری زیادی رخ داده است.

یک هیئت مدیره‌‌ی فعال و پویا هرگز اجازه نمی‌دهد در حضور آنان اتفاقاتی رخ دهد که اعتبار باشگاه در مقابل دیگران خدشه‌دار شود. متاسفانه ورود بازیکنان بی‌کیفیت برای برخی از دوستان به یک موضوع نان و آب‌دار تبدیل شده و برای باشگاه به یک موضوع زیان‌آور، فسخ قرارداد و جریمه‌هایی که پیامد فسخ قرارداد با بازیکن و مدیربرنامه‌های بازیکن مشکلات رنجیرواری است که روی سر استقلال خراب می‌شود. این‌جاست که نقش یک هیئت مدیره‌ی مقتدر مشخص می‌شود و می‌تواند با این جریانات ناسالم در استقلال مبارزه کند. باز هم می‌گوییم تحمیل هزینه از جانت مدیریت به استقلال موضوعی نیست که از آن راحت عبور شود. قاطعیت در چنین مواقعی به کسانی که در پی سواستفاده های مالی هستند این پیام را می‌دهد که کت تن چه کسی است.

سهل انگاری با رودربایستی

وظایف قانونی هئیت مدیره‌ی باشگاه و مدیرعامل کاملاً مشخص است چون می‌توانند بدون اغماض و مماشات با کارها و فعالیت‌های غیر متعارف و غیر قانونی برخورد جدی داشته باشند. ایجاد فاصله بین احساسات و عواطف شخصی با وظایف شغلی و قانونی کار یک مدیر و مسئول در یک مجموعه‌ی مدیریتی را راحت‌تر می‌کند، وقتی مشاهده می‌شود که یکی از مدیران اجرایی باشگاه از پست و جایگاه خود سواستفاده می‌کند وظیفه‌ی مدیران باشگاه استقلال است به او تذکر دهند تا او این کار را ادامه ندهد، مگر می‌شود که فردی بدون اطلاع مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره‌ی باشگاه در منزلی سکونت داشته باشد که قبل‌تر به استراماچونی اختصاص داشته است، پس مشخص است که برخی از اعضای هیئت مدیره‌ی باشگاه نسبت به این اتفاقات به دلایلی بی توجهی کرده‌اند. که نباید اینگونه باشد. استقلال ملک شخصی کسی نیست که با آن به صورت دلخواه و خوشایند اشخاص حقیقی برخورد کرد

مبارزه با فساد بدون مماشات

دیدن این مسائل در استقلال نشان می‌دهد که وزارت ورزش باید ابتدا مبارزه با فساد را از استقلال و افرادی آغاز کند که خود در سپردن پست و مقام به آن‌ها نقش دارد. پیش خور شدن بودجه‌ی سال‌های آینده، نامشخص بودن پول فروش صیادمنش و سید مجید حسینی و حتی پولی که بابت حق انتقال تیام از باشگاه اماراتی گرفته شده به عمق و وسعت این سواستفاده ها می‌افزاید. امیدواریم وزارت ورزش پاسخی قانع کننده برای هواداران استقلال داشته باشد، هواداران استقلال در این سال‌ها بیشترین آسیب‌ها را از وضعیت نابسامان آبی‌پوشان متحمل شده‌اند.

کد خبر: 1068353

وب گردی

وب گردی