ویسی: پرسپولیس می خواهد یکی بمیرد و جام بگیرند / پیروانی: پرسپولیس بیشترین ضربه را از ادامه لیگ می خورد / توفیقی برای کمک به استقلال پشت نمی خواهم

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بهترین لحظه زندگی آندره آ استراماچونی

آندره آ استراماچونی در روزهایی که هدایت تیمی را به عهده ندارد کماکان مورد توجه رسانه های ایتالیایی قرار دارد. مربی ایتالیایی سابق استقلال در گفت و گویی که با سایت «fcinter1908» داشت در مورد بزرگترین افتخار مربیگری اش عنوان کرد: تجربه های زیادی در زمینه مربیگری کسب کردم ولی بدون شک اولین حضورم در نیمکت اینتر در سن سیرو در سن 36 سالگی به عنوان کوچکترین مربی تاریخ سری آ بهترین لحظه مربیگری ام بود. او افزود: من در آن زمان به دعوت موراتی، رئیس وقت اینتریی به عنوان مربی انتخاب شدم. 2 فصل، یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال دنیا را مربیگری کردم و این افتخار بزرگی برایم است. استراماچونی سال گذشته هدایت تیم استقلال را به عهده داشت و توانست در مدت حضورش تبدیل به یکی محبوب ترین چهره های تاریخ این باشگاه شود هرچند مشکلات مالی در نهایت موجب شد تا او در میانه راه از استقلال جدا شود.

فدراسیون به دنبال تخفیف از کی روش

فدراسیون فوتبال ایران علاوه بر دغدغه‌ای که بخاطر شکایت مارک ویلموتس دارد، باید پاسخ فیفا را هم در مورد پرونده کارلوس کی‌روش بدهد و مطالبات سرمربی پرتغالی را پرداخت کند. مهدی محمدنبی درباره آخرین شکایت کی روش مبنی بر گرفتن پاداش مقام سومی نیز عنوان داشت: کی‌روش ۵ دسامبر شکایتی را به فیفا ارسال کرد و ۵ مارس کمیته وضعیت فیفا رای را به سود او صادر کرد. ۴ روز بعد فدراسیون فوتبال خواهان جزئیات رای شد که محتویات آن چند روز پیش برای ما آمده، اما هنوز شکایتی به CAS نداشته‌ایم. او ادامه داد: برای دریافت جزئیات رای پرونده کی‌روش باید ۲۵ هزار فرانک پرداخت می‌شد که ۱۵ هزار فرانک آن بر عهده ما و ۱۰ هزار فرانک بر عهده کی‌روش است. دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد: کی‌روش آدم عاطفی است و سال‌ها در ایران بوده و به تیم ملی تعصب دارد. امروز هم با آقای بهاروند مشورت کردم و خودم هم با آقای کی‌روش تماس می‌گیرم تا بتوانیم این بحث را با یک تعدیل مناسب‌تر حل کنیم.

تلاش ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا

موضوع میزبانی فدراسیون فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷ شکل جدی‌تری به خود گرفته و با صحبت‌هایی که علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون مطرح کرده، این احتمال وجود دارد تا این اتفاق مهم برای ایران بیفتد. مهدی محمد‌نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه فوتبال برتر در این باره عنوان کرد: در دوره گذشته‌ی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ که میزبانی به کشور امارات رسید، هفت کشور برای میزبانی درخواست داده بودند که دو فدراسیون به مرحله نهایی رسیدند. فدراسیون‌های ایران و امارات گزینه‌های پایانی برای جام ملت‌های ۲۰۱۹ بودند که در آخر، میزبانی را به امارات دادند. او درباره اینکه ای‌اف‌سی زیرساخت‌های موجود در ورزشگاه‌ها و امکانات کشور ایران را تایید می‌کند یا خیر، ابراز کرد: در دوره قبل هم ما از مراحل مختلفِ در نظر گرفته شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا عبور کردیم و مشکلی نداشتیم. دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: در بحث حمل و نقل، ۹۰ فرودگاه در کشور داریم که ۱۹ فرودگاه بین‌المللی است؛ یعنی، رفت و آمدها به راحتی انجام خواهد شد و دغدغه‌ای در این خصوص نداریم. نبی در مورد کمبود امکانات و مجهز نبودن ورزشگاه‌های ایران اظهار کرد: در گذشته این اتفاق افتاد که مسائل مختلف ازجمله زیرساخت‌هایمان رشد پیدا کند و باز هم می‌شود چنین چیزی را شاهد باشیم. او تاکید کرد: در صورتی که تعامل خوبی از سوی فدراسیون فوتبال با وزارت‌خانه‌های مختلف و رسانه‌ها باشد، می‌توانیم میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۷ شویم.

توفیقی برای کمک به استقلال پست نمی خواهم

پندار توفیقی در مورد جلسه ای که امروز با احمد سعادتمند برگزار کرد گفت: من و آقای عیدیان که از همراهان همیشگی استقلال است امروز به دعوت آقای سعادتمند نشستی را برگزار کردیم و در مورد مسائل مختلفی به گفت و گو پرداختیم. او ادامه داد: هم من و هم آقای عیدیان استقلالی هستیم و آماده تیم هر کمکی از دستمان بربیاید انجام بدهیم و من این را از همین طریق اعلام می کنم. معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که قرار است پستی در باشگاه بگیرد یا نه هم گفت: نه چنین قراری نیست ضمن اینکه من و آقای عبدیان برای کمک به استقلال نیازی به پست نداریم. / ورزش۳

کانون مربیان اصراری به تعطیلی لیگ ندارد

در این نامه که به وزیر ورزش و نوشته شده بود این کانون با برشمردن دلایلی اعلام کرده بود که از تعطیلی مسابقات لیگ برتر حمایت می کند. بیژن ذوالفقارنسب رئیس کانون مربیان در این ارتباط گفت:" ابتدا باید بگویم که ما اولین کسی نبودیم که گفتیم بازی ها نباید ادامه پیدا کند. ما خودمان در این زمینه بحثی نداریم و تنها از خواست سیزده مربی حمایت کردیم." او افزود:" از بین شانزده تیم سیزده مربی خواهان تعطیلی مسابقات شده بودند. کانون مربیان در این نامه تنها از صنف مربیان حمایت کرده است. ماجرای تعطیلی لیگ چیزی نبوده است که ما خودمان ابداع کرده باشیم. رئیس کانون مربیان در این ارتباط که با توجه به بازی لیگ قهرمانان آسیا شاید امکان تعطیلی مسابقات نباشد گفت:" AFC قطعا احتمالات شیوع کرونا در ایران را نمی داند. بازی ها اگر برگزار شود به نفع آن ها است چون قراردادهای مالی بسته اند و متضرر می شوند. ما می گوییم در درجه اول سلامت بازیکنان و داوران و تماشاگران و جامعه ورزش اهمیت دارد. اگر کرونا کاهش پیدا کند ما هم حتما از برگزاری مسابقات حمایت می کنیم." او همچنین گفت:" بعد از این نامه خیلی ها به من انتقاد کردند و گفتند که کانون با وزارتخانه یا باشگاهی ارتباط دارد. خیلی ها گفتند که علیه پرسپولیس بیانیه صادرکرده ایم. من خودم شش سال بازیکن تیم پرسپولیس بوده ام. موضوع چیز دیگری است. الان شنیدم در فرانسه نوع دیگری از ویروس کرونا آمدده که کودکان را مبتلا می کند و موج جدیدی از بیماری راه افتاده است." ذوالفقارنسب افزود:" من این را بگویم که ما هیچ اصراری به تعطیلی به لیگ نداریم. ما فقط قصدمان حمایت از سیزده مربی لیگ برتری بود." او در پاسخ به این سوال چه راهکاری را در صورت تعطیلی لیگ مناسب می داند گفت:" باید یک اجماع به وجود بیاید. مثل فرانسه که در چهار نوبت نشستند و به این نتیجه رسیدند پاری سن ژرمن قهرمان بوده و چند امتیاز جلو است و لیگ را تعطیل کرده و نتیجه اش را هم اعلام کردند."

حدادی فر: جامعه پزشکی قهرمان این فصل است

به نقل از تسنیم، قاسم حدادی‌فر در ارتباط با شرایط مبهم لیگ برتر فوتبال و اظهارنظرهای مختلف در خصوص ادامه یافتن بازی‌های این فصل گفت: برای من مهمترین مسئله سلامتی جامعه و همچنین ورزشکاران است. اگر لیگ برگزار شود طبیعتا بدون تماشاگر خواهد بود ولی مسئله مهم این است که برگزاری بازی‌ها در یک چارچوب مشخص باشد و مسائل بهداشتی هم به دقیق‌ترین شکل ممکن رعایت شود. از طرفی باید از بازیکنان هم تست گرفته شود تا میزان خطر به کمترین حد برسد. وی تاکید کرد: اگر قرار است برگزاری مسابقات ریسک بالایی داشته باشد، بهتر است که لیگ تعطیل شود با این حال برگزاری لیگ می‌تواند شبهات را برطرف کند. حدادی‌فر گفت: در حال حاضر در حال از دست دادن زمان هستیم و با این شرایط حتی لیگ فصل بعد هم به خطر می‌افتد. مسئله مهم این است که تکلیف بازی‌های این فصل خیلی زود روشن شود تا بازیکنان و تیم‌ها هم برنامه خودشان را بدانند. کاپیتان ذوب‌آهن عنوان کرد: جدا از بحث فوتبال و ورزش، باید از زحمات جامعه پزشکی تشکر کرد و آنها قهرمان‌های این فصل هستند. امیدوارم این بیماری ریشه‌کن شود و دوباره بتوانیم شاهد برگزاری مسابقات فوتبال و بازگشت مردم به زندگی عادی باشیم.

پیروانی: پرسپولیس از ادامه لیگ بیشترین ضربه را می خورد

افشین پیروانی در گفت و گو با رادیو جوان درباره بحث هایی که پیرامون ادامه یا تعطیلی لیگ برتر وجود دارد، ‌بیان کرد: اولویت ما سلامتی بازیکنان است. هرگز راضی نیستیم که برای هواداران اتفاقی بیفتد. شما می‌دانید که ما بیشترین طرفدار را در فوتبال داریم. از کادر درمان تشکر می‌کنیم که جانشان را به معرض خطر گذاشتند. به همین خاطر اول و دوم و سوم سلامتی اهمیت دارد و بعد از آن شروع تمرینات در دستور کار قرار بگیرد. وی ادامه داد: خیلی از دوستان بیانیه دادند، مصاحبه کردند وحرف زدند. اما به نظرم هرکسی نسبت به رتبه تیمش در جدول صحبت می‌کند. تیمی که پایین جدول است می‌خواهد در لیگ بماند، تیمی که وسط جدول است برایش فرقی نمی‌کند. مدعی قهرمانی می‌خواهد سهمیه اش را بگیردو جالب است که می‌گویند پرسپولیس زیاده‌خواه است و چون صدرجدول را در اختیار گرفته، خواهان ادامه مسابقات است. مدیر تیم پرسپولیس همچنین گفت: مگر ما از روز اول می‌دانستیم که قرار است بازی‌ها اینطور شود؟ دوستان صحبت‌هایی می‌کنند که زیبا نیست. اگر استادیوم بدون تماشاگر باشد که پرسپولیس با داشتن بیشترین طرفدار بیشترین ضرر را خواهد کرد. هواداران ما اما این مسائل را درک می‌ککنند و قبول دارند لیگ بدون تماشاگر شروع شود. پیروانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: الان شرایط طوری است که آمار بستری‌ها وفوتی‌ها پایین آمده است. خداوند روح آنهایی که فوت کردند را در آرامش قرار بده اما خواهشم این است که تصمیمی منطقی بگیرند. وی با اشاره به زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا افزود: 4 نماینده ما در آسیا مردادماه باید به لیگ قهرمانان آسیا بروند و بازی‌های عقب افتاده شان را برگزار کنند. اگر لیگ تعطیل شود،‌تکلیف این 4 تیم چیست؟ آنها چگونه می‌خواهند برای مسابقات آسیایی آماده شوند؟ مگر می‌شود بازی‌ها انجام نشود؟ مدیر پرسپولیس تاکید کرد:‌شما دیدید در فرانسه لیگ را تعطیل و پاری‌سن‌ژرمن را به عنوان قهرمان معرفی کردند. اگر لیگ ایران هم تعطیل شود و پرسپولیس را قهرمان تعیین کنند،‌بازهم آنهایی که مصاحبه می‌کنند سکوت را در پیش می‌گیرند؟ پیروانی درباره اینکه برخی تیم‌ها مخفیانه تمرین می‌کنند گفت: آن تیم هایی که مخفیانه تمرین می‌کنند به صراحت بگویند این کار را می‌کنیم. تصورم بر این است که هیچ تیمی تمرین نمی‌کند و هرکس هم تمرین می‌کند خودش می‌داند.

ویسی: پرسپولیس می خواهد یکی بمیرد و جام بگیرند

عبدالله ویسی درباره لغو یا ادامه بازی‌های لیگ برتر اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم نظرم را راجع به تعطیلی لیگ بگویم، باید درنظر بگیریم که یک اتفاقی در دنیا افتاده و برای نخستین بار تمام جهان همسو هستند تا این دشمن(کرونا) را شکست بدهند؛ دشمنی که در جنگ فیزیکی نیست ولی در حال کُشتن آدم‌ها است. او ادامه داد: اگر به فکر خودمان باشیم و منافع شخصی وباشگاهمان را در نظر بگیریم و بگوییم فلان تیم بالا یا پائین جدول است، توهین به جامعه خواهد بود. اگر ما ورزشکار و یک الگو برای جامعه هستیم، باید به فکر سلامت جامعه باشیم. سرمربی پیکان اضافه کرد: اینکه چنین اتفاقاتی می‌اُفتد و ما به جان هم می‌اُفتیم، فرهنگ ایرانی بودنمان را زیر سؤال می‌برد. امیدوار هستم بازیکنان بزرگمان در تیم‌های مختلف و مربیان و مدیران باشگاه‌ها یک مقدار با طمأنینه صحبت کنیم و نگذاریم دنیا به ما بخندد و بگویند این فرهنگ ایرانی است. ویسی درباره تأکید پرسپولیسی‌ها به اعلام کردن این تیم به‌عنوان قهرمان ابراز کرد: الان پرسپولیسی‌ها می‌گویند ما بالای جدول هستیم و بازی‌ها ادامه پیدا کند؛ یادم می‌آید آن زمانی که مرحوم هادی نوروزی از بین ما رفت و آنها قهرمان شدند، پرسپولیس حاضر بود تمام وجودش را بدهد ولی او زنده باشد. حالا هم حاضر هستند خدایی ناکرده یکی ازبازیکنان‌شان بمیرد، اما جام بگیرند؟ ۱۰۰ سال حاضر نیستند، اما حالا بخاطر اینکه بالای جدول هستند، چنین صحبت‌هایی مطرح می‌کنند و می‌گویند چون بقیه تیم‌ها پایین تر هستند، می‌گویند بازی نکیم. او با تأکید بر اینکه سلامت ورزشکاران، تماشاگران و ... برای ما مهم‌تر است، عنوان کرد: یک روز مسابقه‌ی پرسپولیس بدون تماشاگر می‌شود، اما زمین و زمان را بهم می‌دوزند تا تماشاگران‌شان به استادیوم بیایند ولی الان چطور شده حاضر هستند بدون حضور هواداران بازی کنند؟ چه لذتی از این اتفاق می‌بریم؟ سرمربی پیکان تصریح کرد: جامعه ما بخاطر ترددها و نزدیک شدن به یکدیگر اذیت می‌شود و دچار مشکل خواهد شد. من ذی‌نفع هستم ولی به اعتقادم هر اندازه ذی‌نفع هستیم، بازی‌ها باید تعطیل شود چون این بهترین اتفاق است. ویسی ادامه داد: اوایل انقلاب یک سال بازی‌ها تعطیل شد، چه اتفاقی افتاد؟ در زمان جنگ هم تعطیل شد و اتفاقی نیفتاد؛ پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و ... چه ضرری از وقفه لیگ برتر می‌کنند؟ او اضافه کرد: من اعتقاد دارم هر تصمیمی کارشناسان، ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ورزش بگیرند، درست است چون موشکافانه موضوع را بررسی می‌کنند. دکتر خیلیلیان، وزیر ورزش و کل مجموعه به دنبال بهترین راه حل هستند و زحمت می‌کشند. هر تصمیمی هم گرفتند، ما تمکین کنیم. مثل تمام کشورها تنها به دنبال منافع خودمان نباشیم و حرف نزنیم؛ اظهارات ما باید به نفع کل جامعه باشد.

کد خبر: 1068356

وب گردی

وب گردی