اقدام جدید ضد ایرانی از فیسبوک

فیسبوک روز سه‌شنبه اعلام کرد صد‌ها حساب کاربری را که اقدام به انتشار پیام‌هایی در حمایت از ایران کرده‌اند حذف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شرکت فیسبوک امروز سه‌شنبه اعلام کرد صد‌ها حساب کاربری را در فضای مجازی به بهانه انتشار پیام‌هایی در حمایت از حکومت ایران حذف کرده است.

فیسبوک، بدون ارائه مستندات کافی مدعی شده صدا و سیمای ایران از سال ۲۰۱۱ به این سو، برای اثرگذاشتن بر رأی‌دهندگان در کشور‌های مختلف از جمله انگلیس و آمریکا و انتشار پیام‌هایی در حمایت از حکومت ایران از صد‌ها «حساب کاربری جعلی» استفاده کرده است.

این شرکت در گزارش ماهانه خود گفته طی هفته‌های گذشته حساب‌های کاربری متعلق به هشت شبکه را به دلیل «رفتار‌های هماهنگ غیرواقعی» معلق کرده است. مطابق این ادعا دست‌کم یکی از این شبکه‌ها به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده‌اند.

«ناتانیل گلیچر»، رئیس مرکز سیاست‌گذاری امنیت سایبری فیسبوک گفته هنوز برای گفتن اینکه آیا صدا و سیمای ایران مستقیماً در فعالیت یک شبکه جعلی برای انتشار پیام‌هایی در حکومت ایران نقش داشته یا خیر زود است.

گزارش‌ها حاکی است فیسبوک ۱۱۸ صفحه، ۳۸۹ حساب کاربری، ۲۷ گروه را در فیسبوک و ۶ حساب کاربری اینستاگرام را به دلیل ارتباط با ایران حذف کرده است.

آخرین اقدام ضد ایرانی شرکت فیسبوک قبل از اقدام امروز به مهرماه سال گذشته برمی‌گردد. در آن زمان فیسبوک اعلام کرد ده‌ها حساب کاربری، صفحه و گروه را به دلیل مرتبط بودن با ایران و روسیه حذف کرده است.

در بیانیه شرکت فیسبوک در آن زمان آمده این شرکت امروز «چهار شبکه مجزا شامل حساب‌های کاربری، صفحه و گروه» را به دلیل «رفتار‌های غیراصیل» در فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.

سال گذشته نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت که فیسبوک برای حذف صفحات و مطالب برخی از فعالان به دستور دولت آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

دو سال پیش هم ده‌ها فعال رسانه فلسطینی در اعتراض به مسدود شدن حساب کاربران فسلطینی در فیسبوک در مقابل دفتر سازمان ملل در غزه تجمع کرده و با انتقاد از این اقدام، آن‌را نقض آشکار حق آزادی بیان و عقیده برشمردند.

«سلاما معروف» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز در آن برهه اظهار داشت: «فیسبوک سال گذشته به بهانه‌های ساختگی حدود ۲۰۰ حساب فلسطینیان را مسدود کرده است و از سال ۲۰۱۸ به این طرف نیز حساب ۱۰۰ کاربر دیگر را بست.»

وی افزود که حدود ۲۰ درصد از حساب‌های فیسبوک متعلق به اسرائیل بدون این‌که با تهدید بسته شدن مواجه شوند به طور آشکاری برانگیخته شدن خشم علیه فلسطینی‌ها را موجب می‌شوند.

«مرکز رسانه‌های اجتماعی عرب» نیز در ماه آوریل سال ۱۳۹۷ در گزارشی اعلام کرد که یگان سایبری رژیم اسرائیل به طور رسمی اعلام کرده که فیسبوک در سال ۲۰۱۷ با ۸۵ درصد از تقاضا‌های تل آویو جهت حذف محتویات، حساب‌ها و صفحه‌های کاربران فلسطینی موافقت کرد.

فیسبوک در ماه‌های گذشته در چندین وهله برخی اتهامات اثبات‌نشده صفحات متعلق به کاربران ایرانی که تنها به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند را حذف کرده است.

این اقدامات در حالی انجام می‌شوند که فیسبوک و توئیتر علی‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، در اقدام برای حذف آن‌ها سهل‌انگاری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068360

وب گردی

وب گردی