کوالاها چگونه روی درخت آب می نوشند؟ + فیلم

دانشمندان دریافتند که کوالاها با لیسیدن رطوبت در حال از بین رفتن درختان، آب می نوشند، یافته‌ای که به گفته آنها درک ما از این حیوان بسیار دوست داشتنی؛ اما مبهم را تغییر می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه سیدنی اکنون برای اولین بار رفتار آشامیدنی کوالاها را در طبیعت مستند و در ژورنال اکولوژی منتشر کردند، آنها توضیح می‌دهند که چگونه درختان هنگام باران روی تنه خود آب جمع می کنند.

«والنتینا ملا» یکی از محققان این طرح گفت: برای مدت طولانی تصور می کردیم که کوالاها اصلاً نیازی به نوشیدن زیاد ندارند؛ زیرا آنها بیشتر آب مورد نیاز خود برای زنده ماندن را از برگ هایی که می خورند به دست می آورند. اما اکنون به این رسیده ایم که این حیوانات آب تنه درختان را لیس می زنند.

این امر باعث شده که کوالاها برای نوشیدن آب تنه درختان امنیت بالای آن را ترک و به پایین بیایند.

این حیوانات در شرایط طولانی گرمای شدید و خشک، دچار استرس شدید و گسترده می شوند به همین دلیل متخصصان محافظت از استرالیا ایستگاه های نوشیدن مصنوعی را برای کمک به آنها ایجاد کرده اند.

اکولوژیست های سیدنی می گویند تحقیقات آنها می تواند به تعیین محل و زمان چنین منابع و همچنین تقویت بقای درختان مهم برای بقای کوالا کمک کند.

ملا گفت: این نوع رفتار آشامیدنی (لیسیدن درختچه ها)نشان می دهد که کمبود باران احتمال دسترسی آنها به آب را محدود کرده و دارای اثرات مضر و جدی برای آن ها است.

ما می دانیم که کوالاها برای همه نیازهای اصلی خود از جمله تغذیه، سرپناه و استراحت از درختان استفاده می کنند. این مطالعه نشان می دهد که کوالا برای دستیابی به آب رایگان به درختان نیز تکیه می کند و اهمیت نگهداری درختان برای حفظ گونه ها را برجسته می کند.

کوالاهای وحشی هر روز حدود 510 گرم برگ اکالیپتوس شیرین می خورند و اعتقاد بر این است که رطوبت موجود در شاخ و برگهایی که از آنها تغذیه می کنند، حدود سه چهارم از جذب آب بدن آنهاست.

گزارش های مبنی بر نوشیدن آب از چاله ها در گرمای بیش از 40 درجه توسط این حیوانات و نزدیک شدن آن ها به محل زندگی انسان برای دستیابی به آب وجود دارد.

دانشمندان معتقدند که کوالاها در شرایط معمولی آب و هوا هم به لیسیدن تنه درختان ادامه می دهند.این نشان می دهد که کوالاها در نتیجه استرس گرما نمی نوشند و این رفتار احتمالاً نشان دهنده چگونگی دسترسی طبیعی کوالاها به آب است.

اعضای اکولوژیست های عمومی و مستقل در پارک منطقه ای You Yangs State State و دشت های لیورپول در نیو ساوت ولز بین سال های 2006 تا 2019 تعداد 46 مشاهده در مورد کوالاها را گردآوری کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068363

وب گردی

وب گردی