انتشار اولین تصاویر برنامه مشترک گوگل و اپل برای مقابله با کرونا

اپل و گوگل که یک اپلیکیشن مشترک برای تشخیص موارد ابتلا به ویروس کرونا (COVID-19) تهیه کرده اند، کدهای نمونه ، رابط کاربری و خط مشی های این برنامه را منتشر کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از شروع شیوع ویروس کرونا ، اپل و گوگل شروع به کار بر روی سیستمی کردند تا موارد ابتلا به ویروس کرونا و شیوع و گسترش آن را ردیابی کنند.

براساس گزارش منتشر شده در The Verge ، دو شرکت فناوری، کدهای نمونه، رابط کاربری و خط مشی های این برنامه را برای iOS و اندروید منتشر کرده اند.

براساس این گزارش این برنامه برای شناسایی و تعقیب تماس فرد آلوده با سایرین (contact-tracing apps) طراحی شده است.این برنامه پس از نصب بر روی گوشی های هوشمند با ردیابی افراد مرتبط با فرد آلوده می تواند از گسترش بیماری بکاهد.

این اپلیکیشن با استفاده از بلوتوث بررسی خواهد کرد که کاربر تلفن های هوشمند با چه کسانی در ارتباط بوده و مدت زمان ارتباط با فردی که فرد آلوده با او در تماس بوده را نیز چک خواهد کرد.

اگر یکی از مخاطبین بیمار مبتلا به Covid-19 باشد ، یک پیام هشدار دهنده به تلفن هوشمند کاربر مرتبط با فرد آلوده ارسال می شود و کاربر از موضوع مطلع می شود.

اینگونه به نظر می‌رسد که هدف نهایی دو شرکت توسعه فناوریی است که به افراد کمک می کند بدون نیاز به نصب برنامه های نظارتی و ردیابی ، افراد مبتلا به ویروس کرونا را در اطراف خود شناسایی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068381

وب گردی

وب گردی