کدام  علائم نشانه اضطراب از ابتلا به کروناست؟

متخصص عفونی گفت:تعداد زیادی از افراد از ترس وجود بیماری کرونا دچار اختلال شدند و برخی موارد مانند خشک شدن گلو، احساس ناراحتی و تنگی نفس نابجا ، ممکن است ناشی از این اضطراب باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داود یادگاری‌نیا، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسری گفت: ‌اکنون با توجه به مصرف ضد عفونی کننده‌ها، برخی که زمینه آلرژی دارند احساس گلودرد، سرفه خشک و خشکی گلو دارند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که وجود دارد، بروز اضطراب است. تعداد زیادی از افراد از ترس وجود بیماری دچار اختلال شدند و برخی موارد مانند خشک شدن گلو، احساس ناراحتی و تنگی نفس نابجا، ممکن است ناشی از این اضطراب باشد.

یادگاری نیا درباره «میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف»،گفت: این موضوع بستگی به وضعیت آب و هوا دارد. اگر آب وهوا گرم و شرجی باشد، میزان ماندگاری کم خواهد بود و باقی ماندن ویروس روی سطوح کم است، اما اگر شرایط مناسب باشد گزارش‌هایی شده که این ویروس تا 9 روز نیز می‌تواند بر روی سطوح وجود داشته باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه افرادی که در سیستم درمانی فعالیت می‌کنند در زمان‌های فعالیت باید از استفاده از تلفن همراه خودداری کنند، گفت: باید گوشی تلفن همراه را با دستمال آغشته به مواد ضد عفونی کننده پاک کنیم.

یادگاری نیا با اشاره به اینکه هنگام استفاده از ضد عفونی کننده‌ها این مواد باید چند دقیقه روی سطوح مختلف بمانند، اضافه کرد: بهتر است بلافاصله بعد از استفاده از مواد ضدعفونی کننده، این سطوح را خشک نکنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1068386

وب گردی

وب گردی