رویدادهای پویش کارآفرینی در حوزه‌های برق و فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود/ جهش تولید با اعتماد صنایع به دانشگاه

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: پس از تجربیات موفق در رویدادهای چالش فناوری سرامیک و نساجی، برگزاری رویدادهای چالش فناوری در حوزه‌های برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود.

محمد میرجلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: اکنون 17 واحد فناور مستقر در مرکز رشد واحد دانشگاهی یزد در حال فعالیت هستند که از این تعداد 7 واحد واحد درحال رشد، 7 واحد در مرحله پسا رشد و مابقی در مرحله پیش رشد هستند.

وی افزود: همچنین سه شرکت دانش‌بنیان نیز درحال فعالیت است. شرکت‌ها و واحدهای فناور اغلب در حوزه‌های تخصصی کشاورزی، آبیاری قطره‌ای، روباتیک، گیاهان دارویی و مواد شیمیایی فعالیت می‌کنند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بیان کرد: براساس توافقاتی که با پارک علم و فناوری استان یزد منعقد شده تعدادی از شرکت‌ها و واحدهای فناور دانشگاه آزاد در پارک استان مستقر می‌شود تا امکان استفاده از تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری استان نیز فراهم شود.

میرجلی با اشاره به فعالیت و حضور جدی شرکت‌ها و واحدهای فناور دانشگاه آزاد یزد در مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: باتوجه به اقتضائات و نیاز جدی منطقه در دوران شدت شیوع ویروس کرونا به مواد ضدعفونی کننده و شوینده، واحدهای فناور و شرکت‌ها تولیدات و ظرفیت خود را در این راستا فعال کردند.

وی ادامه داد: سعی کردیم در دورانی که دانشگاه به‌صورت نیمه تعطیل اداره می‌شد، برنامه‌های مدیریتی و توانمندسازی در فضای مجازی گسترش پیدا کند و در همین راستا آموزش‌های لازم برای مدیریت کسب‌وکارها در مواقع بحران به‌صورت مجازی به واحدهای فناور ارائه شد. بعضی از شرکت‌ها و واحدهای فناور کسب‌وکارهایی کاملاً فیزیکی داشتند که در این دوران به‌دنبال ارائه خدمات خود در بسترهای فضای مجازی رفتند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد پیرامون برگزاری رویداد پویش کارآفرینی عنوان کرد: سال گذشته دو رویداد چالش فناوری در صنعت کاشی و سرامیک و صنعت نساجی برگزار شد که پس از جلسات مفصل با مراکز تحقیقاتی، صاحبان صنایع و دانشگاه‌ها تجربیات بسیار ارزنده‌ای در این حوزه به‌دست آمده که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

میرجلی نتیجه رویدادهای چالشی را مطلوب خواند و گفت: پس از برگزاری دو رویداد، پنج قرارداد در حوزه کاشی و سرامیک منعقد شد و حدود 30 درصد از ایده‌های حوزه نساجی منجربه عقد قرارداد و تفاهم‌نامه شد که حاکی از موفقیت‌آمیز بودن این رویدادها است. برگزاری رویدادهای چالش فناوری در حوزه‌های برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا دوسال گذشته صاحبان صنایع از مسئله‌محوری ورود دانشگاه‌ها به مشکلات صنعت استقبال نمی‌کرد و با توسل وارادات مشکلات خود را حل وفصل می‌کردند. ولی اکنون با جدیت دانشگاه و شرایط تحریم صنعت از حضور دانشگاه در محیط صنایع استقبال کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068429

وب گردی

وب گردی