تولید 60 هزار ماسک تنفسی از الیاف نانو/ بهره‌مندی 600 کارخانه از فلیترهای صنعتی دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 کارخانه بزرگ صنعتی از فیلترهای تولید این شرکت استفاده می‌کنند، گفت: از زمان شیوع کرونا تقریبا هفته‌ای 60هزار ماسک تنفسی نانویی تولید می‌کنیم.

سیدامیرحسین تقوی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان از سال 90 با ایده تولید فلیترهای صنعتی و فناوری نانو فعالیت خود را آغاز کرد و پس از سال‌ها تجربه در عرصه تولید فیلترهای کارخانجات صنعتی و با ظهور تکنولوژی نانو با بکار گرفتن نیروهای متخصص از دانشگاه‌های معتبر و تشکیل واحد تحقیق و توسعه با بهره از تکنولوژی نانو الیاف موفق به تولید نانو فیلترهای صنعتی شد.

وی تصریح کرد: همچنین در ادامه به جهت تولید انبوه نانو فیلترها، موفق به ساخت دستگاه پیشرفته نانو الیاف شدیم و با استفاده از دستگاه الکتروریسی صنعتی تولید نانو فیلترهای صنعتی را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه نانو الیاف در حوزه‌های مختلفی پزشک و صنعتی کاربرد دارد، افزود: از سال 90 با ساخت دستگاه الکتروویسی صنعتی به تولید نانوالیاف روی آوردیم. تکنولوژی نانو الیاف خواص ویژه‌ای برای صنعت فیلتراسیون دارد که ضمن افزایش راندمان فیلتر، با کاهش تخلخل‌ها در سطح فیلتر، فیلتراسیون را سطحی، جذب ذرات را افزایش و به واسطه فیلتراسیون سطحی افزایش طول عمر فیلتر و مقرون به صرفه بودن را درپی دارد.

تقوی تأکید کرد: در حال حاضر 600 کارخانه بزرگ صنعتی از فیلترهای تولید این شرکت استفاده می‌کنند به طوریکه سالانه حدود 200هزار عدد فیلتر برای صنعت کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: اکثر کارخانجات تولیدی کارگرانشان از ماسک‌ استفاده می‌کنند که غالبا ماسک بی‌کیفیت بوده و قادر به جذب ذرات معلق در کارخانجات را ندارند تلاش کردیم که خط تولید ماسک را نیز راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ماسک‌های تنفسی از تکنولوژی نانو الیاف تولید می‌شود و با افزایش راندمان25 برابری در ذرات زیر یک میکرون و کاهش لایه‌ها، سهولت در تنفس را در پی دارد. این محصول دارای سوپاپ و دیافراگم سیلیکونی جهت عملکرد صحیح در عمل دم و باز دم است. همچنین قابلیت جذب ذرات تا 25 برابر ماسک‌های معمولی در ذرات زیر یک میکرون را دارد علاوه بر مقرون به صرفه بودن و سهولت در تنفش، دارای ویژگی‌هایی از قبیل جلوگیری از عوامل بیماری‌زا، افزایش چشمگری راندمان، جذب ذرات بالاتر از 500 نانو متر و دارار بودن دیافراگم سیلیکونی است.

وی تأکید کرد: ماسک‌های نانو الیاف تولیدی 95 درصد جذب ذرات را دارند هم‌اکنون این ماسک‌ها در بین کادر پزشکی و درمان مورد استفاده قرار گرفته است.

تقوی با بیان اینکه حدود سه ماهه پیش 50هزار عدد ماسک نانویی تولید می‌کردیم که ‌زیاد فروش نداشت و تنها مشتریان ما صنعت بود؛ اما از زمان شیوع کرونا تقریبا هفته‌ای 60هزار ماسک است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از ارائه خدمات پوشش نانو الیاف به تولیدکنندگان ماسک خبر داد، گفت: هم‌اکنون چندین شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماسک معمولی را ارتقا داده و حتی با کمک ما توانستند گواهی نانو مقیاس را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هر سه محصول گواهی نانومقیاس را از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کرده است.

تقوی با بیان اینکه اکثر صادرات مه به صورت غیرمستقیم بوده است، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا در چین محصولات تولید خود را به چین، پاکستان و ترکیه کردیم. همچنین از کشور هلند درخواست داریم که محصولات خود را به آنها صادر کنیم.

وی گفت:هم‌اکنون 40 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر غیرمستقیم در این شرکت دانش‌بنیان مشغول به فعالیت هستند.

تقوی درباره شعار جهش تولید گفت: زمانی جهش تولید اتفاق می‌افتد که موانع تولید برسر راه تولیدکنندگان( کمبود نقدینگی، گردش سرمایه و تامین مواد اولیه)برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068434

وب گردی

وب گردی