فیفا به پنج‌تایی شدن تعویض‌ها چراغ سبز نشان داد

شیوع کرونا در جهان و تأثیر آن بر فوتبال، فدراسیون جهانی این رشته را به فکر اعمال تغییراتی در قوانین فوتبال انداخته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از نشریه مارکا، در ماه‌های اخیر بحث‌ها و بررسی‌های فراوانی درباره لزوم انجام برخی اصلاحات در قوانین فوتبال صورت گرفته است، از حقوق مربوط به نقل‌وانتقالات گرفته تا سختگیری‌های کمک داور ویدئویی (VAR) ‌در تشخیص آفساید و خطاهای هند و حتی تغییر ساختار جلسات تمرینی تیم‌ها. با این حال ممکن است تغییرات بیشتری در راه باشد، چرا که فیفا در آستانه اعلام موافقت رسمی با انجام پنج تعویض در هر بازی فوتبال قرار دارد.

شیوع ویروس کووید 19 در دنیا که دنیای فوتبال را هم در نوردیده، ممکن است باعث تغییر قوانین فوتبال شود، اما نه به صورت مقطعی، بلکه برای همیشه. این بیماری سبب شده که مقامات فدراسیون جهانی فوتبال، با جدیت بیشتری در فکر تعریف معیارهایی برای تضمین سلامت بازیکنان و مربیان و اعضای کادر فنی در زمان بازگشت به زمین مسابقه باشند.

فیفا در حال حاضر در حال تهیه سندی از توصیه‌های پزشکی است که تا چند روز دیگر به صورت رسمی منتشر خواهد شد، البته این یک پروتکل اجباری نیست بلکه فهرستی از توصیه‌هاست که برای افزایش ایمنی بازیکنان ارائه می‌شود.

از مقر فیفا در زوریخ خبر رسیده است که نهاد حاکم بر دنیای فوتبال به افزایش تعداد تعویض‌ها در طول یک مسابقه چراغ سبز نشان داده است و می‌‌خواهند آن را از سه مورد فعلی به پنج مورد افزایش دهد.

با این حال به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه‌های معمول در هنگام تعویض‌های فوتبال و آزاردهنده شدن آن مانند آنچه در تعویض‌های بدون محدودیت بازی‌های دوستانه شاهد هستیم، فیفا در نظر دارد که سه وقت مخصوص انجام تعویض در طول بازی تعریف کند.

اتحادیه فوتبال انگلیس سازمانی بوده که این درخواست را به فیفا ارائه و گویا فدراسیون جهانی فوتبال هم از آن استقبال کرده است، چرا که ریسک مصدومیت بازیکنان را کاهش می‌دهد، به خصوص بازیکنانی که در باز‌ه‌های زمانی کوتاه مجبور به انجام بازی‌های فراوان هستند.

پیشنهاد دیگری که به فیفا ارائه شده، کاهش مدت زمان نیمه‌های فوتبال به کمتر از 45 دقیقه است که البته فیفا آن را کاملاً غیرقابل قبول دانسته و آن را باعث برهم خوردن نظم، سازوکار و روح فوتبال دانسته است.

کد خبر: 1068435

وب گردی

وب گردی