اعلام آمادگی هند برای گرفتن میزبانی المپیک / فلاسچی هم تیمی جدید غفور / سکوت معنادار بنا

با بسته خبری اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شروع لیگ بیسبال کره به صورت عجیب و غریب

بعد از چند هفته تاخیر در برگزاری رقابت های لیگ بیسبال کره جنوبی، مسابقات از امروز دوباره آغاز شد و ۵ بازی نیز به شکل رسمی برگزار شد که همه آنها در ورزشگاههای خالی از تماشاگر و پشت درهای بسته انجام شدند. در شهر اینچئون ورزشگاه با عکس و ماکت طرفداران پوشانده شده بود. کاری که اخیراً نمونه مشابه آن در یک باشگاه فوتبال بلاروسی نیز رخ داده بود‌. این ماکت ها روی صندلی ها گنجانده شده بود تا به نوعی عدم حضور تماشاگران کمتر حس شود. لیگ بیسبال کره جنوبی اولین ورزش حرفه ای دنیا به حساب می آید که بعد از همه گیری ویروس کرونا در سرتاسر جهان، رقابت‌های آن از سر گرفته شده است. با این حال اقدامات زیادی برای حفظ ایمنی در برگزاری رقابت ها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال دستور داده شده که همه بازیکنان مربیان و کادر تیم ها قبل از ورود به ورزشگاه تب سنجی شوند تا از عدم وجود علائم کرونا در آن ها اطمینان حاصل شود. برای بازیکنان نیز محدودیت های در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال آنها نباید آب دهان خود را به بیرون پرت کنند. همچنین در هنگام گرم کردن استفاده آنها از ماسک و دستکش لاتکس الزامی است. از طرف دیگر مربیان نیز باید در هنگام برگزاری بازی از ماسک استفاده کنند. درباره تماشاگران اما تا زمانی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور کره جنوبی به حداقل برسد و درباره ایمنی اوضاع اطمینان حاصل شود، آنها از حضور در ورزشگاه ها محروم خواهند بود. قانون دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که در طول فصل از اعضای هر تیم تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت مثبت اعلام شدن آن هر یک از آن ها مسابقات به مدت سه هفته تعطیل خواهد شد. همچنین باشگاه های بیسبال کره می‌توانند تعداد بازیکنان خود را به ۵۴ نفر افزایش دهند.

فلاسچی هم تیمی غفور شد

تیم والیبال لوبه که در پایان فصل جاری هر دو پاسور خود را از دست داد سرانجام توانست جای خالی آنها را پر کند. مسئولان به تازگی با امضای قراردادی یک ساله مارکو فالاسچی را به خدمت گرفتند. این پاسور 32 ساله فصل گذشته در سری ب ایتالیا بازی می‌کرد. در کارنامه او حضو در تیم‌های ترفل گدانسک، کاتوویسه، زاکسا هم به چشم می‌خورد. همچنین فالاسچی در سال 2013 توانست پیراهن تیم ملی ایتالیا را هم برتن کند. مسئولان لوبه پیش از این لوسیانو دی‌چکوی آرژانتینی را به عنوان پاسور اول و جایگزین رزنده جذب کرده بودند. به این ترتیب دی‌چکو و فالاسچی برای فصل آینده در کنار امیر غفور بازی در تیم لوبه بازی خواهند کرد. مدیر ورزشی باشگاه لوبه با تایید این خبر اظهار داشت: ما با مارلون یانت، جوان کوبایی هم به توافق رسیده‌ایم و اکنون در انتظار تایید فدراسیون کوبا برای حضور وی در فهرست خود هستیم.

عیادت حدادی از پرتابگر جوان

به نقل از روابط عمومی دوومیدانی، مهدی مبینی ظهر امروز (سه‌شنبه) به همراه احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن و طاهر کاظمی مشاور رسانه‌ای فدراسیون، با ارسلان قشقایی قهرمان پرتاب وزنه نوجوانان آسیا در بیمارستان عیادت کرد. قشقایی که به علت سانحه تصادف و آسیب دیدگی از ناحیه لگن در بیمارستان بسر می‌برد، سال 2019 در رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا در هنگ کنگ در ماده پرتاب وزنه موفق به کسب مدال طلا شد. این قهرمان تهرانی در حال حاضر در بیمارستان محب کوثر بستری است.

معنوی نژاد احتمالا لژیونر می شود

محمدجواد معنوی‌‌نژاد، دریافت کننده ملی‌پوش والیبال ایران برای فصل آینده با چند پیشنهاد خارجی روبرو شده است. گفته می‌شود وی از سری آ ایتالیا و لیگ والیبال لهستان موسوم به پلاس‌لیگا پیشنهادهایی دارد. معنوی‌نژاد که سابقه حضور در تیم ورونای ایتالیا را دارد فصل گذشته در تیم سایپا بازی کرد و به نظر می‌رسد او بازهم شانس لژیونر شدن را دارد. وی با تایید این خبر اظهار داشت: غیر از پیشنهادهای خارجی، چند پیشنهاد داخلی هم دریافت کرده‌ام که در حال بررسی آنها هستم تا بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم.

ولاسکو: ورزش تا کی تعطیل خواهد بود؟

خولیو ولاسکو، سرمربی بزرگ والیبال دنیا که سابقه هدایت تیمهای ملی کشورش آرژانتین، تیم ملی ایتالیا و تیم ملی کشورمان را دارد و در حال حاضر مربی تیمهای جوانان ایتالیا است می‌گوید اپیدمی کووید19 دنیای ورزش را با موقعتی خطیری روبرو کرده و مقابله با آن نیاز به جدیت بیشتری دارد اما در صورتیکه اقدامات درستی انجام شود می‌توان بر آن پیروز شد. ولاسکو در گفتگو با رادیو24 ایتالیا گفت:" باید به بچه‌ها بگوییم که همه چیز درست می‌شود. مساله این است که از این به بعد دیگر نمی‌توانیم مثل سابق زندگی کنیم و همان کارهایی را انجام بدهیم که قبل از این اپیدمی می‌کردیم". ولاسکو در ادامه صحبتهایش گفت:" باید بدانیم که چه شرایطی در انتظارمان است. ابتدا مسابقات بدون تماشاچی خواهد بود. در این هیچ شکی نیست. خیلی بهتر است که تهمیدات سخت‌گیرانه را رعایت کنیم چون حتی اگر بعدا بفهمیم که نیازی به این همه سخت‌گیری نبوده هم چیزی را از دست نداده‌ایم". ولاسکو درباره اینکه در دوران قرنطینه و دور بودن از مسابقات والیبالیستها چه کارهایی می‌توانند بکنند چیست، گفت:" می‌توان ویدیوها را آنالیز کرد، می‌توان تمرین ورزشی کرد و البته بهترین کاری که می‌توان کرد تمرین کرد در مقابل رقیب است. البته شکی نیست که نمی‌توان بر افسردگی ناشی از تعطیلی مسابقات غلبه کرد". ولاسکو در ادامه صحبتهایش با این رادیو گفت:" ویروس امروز در کنار ما است و احتمالا تا مهر ماه هم خواهد بود. در فوتبال گفته می‌شود که قصد دارند بازی‌ها را به زودی شروع کنند. ولی سوال این است که دورنمای ورزش چیست؟ سال آینده باز هم هیچ رقابت ورزشی برگزار نخواهد شد؟

اعلام آمادگی هند برای میزبانی المپیک

کمیته ملی المپیک هند اعلام کرده بود که درخواست‌های خود را برای میزبانی یکسری از مسابقات و رویدادهای معتبر اعلام می‌کند که در میان آنها بازی‌های المپیک تابستانی جوانان در سال ۲۰۲۶، بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ و نیز بازی‌های المپیک ۲۰۳۲به چشم می‌خورد. به گفته ناریند باترا رئیس کمیته ملی المپیک هند، کشورش در حال آماده سازی مدارک و مستندات لازم برای حضور در کورس رقابت میزبانی المپیک قرار دارد. پیش از این هم اندونزی دیگر کشور آسیایی بود که بعد از میزبانی موفق در بازی های آسیایی ٢٠١٨ برای میزبانی در المپیک ٢٠٣٢ دورخیز کرده بود. قبلاً میزبانی المپیک ٢٠٢۴ به پاریس و المپیک ٢٠٢٨ به لس آنجلس واگذار شده است.

غیبت بنا در جلسات و سکوت معنادار

درحالیکه در چند روز گذشته اختلاف نظر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با رئیس فدراسیون درخصوص چگونگی اجرای چرخه انتخابی تیم ملی رسانه‌ای شد، از سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی شاهد هیچگونه واکنشی در این خصوص نبودیم. ضمن اینکه او اصلا در جلسات بحث و بررسی چرخه انتخابی تیم ملی حاضر نبوده است. با توجه به روحیاتی که محمد بنا دارد، این سکوت و غیبت در جلسات معنادار به نظر می‌رسد. هر چند در این میان شایعاتی مبنی بر استعفای سرمربی تیم ملی هم شنیده می‌شود. البته این وضعیت و بی‌خبری نمی‌تواند خیلی ادامه‌دار باشد و ظرف هفته‌های آینده که چرخه انتخابی تیم ملی نهایی شده و در اختیار همه قرار خواهد گرفت، طبیعتاً شاهد واکنش مثبت یا منفی محمد بنا نسبت به آن خواهیم بود.

علی نژاد به عضویت کمیته اخلاق فدراسیون جهانی وشو در آمد

به نقل از وزارت ورزش و جوانان، در بخشی از این حکم آمده است: " با توجه به اهمیت موضوع و تصویب هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو در خصوص ایجاد کمیته اخلاق و نقش ویژه این کمیته در حفظ حکمرانی خوب و حفظ اخلاق بالا در فدراسیون جهانی ووشو، با توجه به دانش، تجربه و قضاوت صحیح بدینوسیله ٣ نفر از اعضای هیات رییسه IWUF را برای عضویت در کمیته اخلاق منصوب می کنم.

جابری: در موتور سواری ورودی جدید نداشتیم

به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، مهدی جابری که سابقه 13 سال فعالیت در این رشته موتورسواری را دارد، با حضور در دفتر سرپرست فدراسیون با مازیار ناظمی دیدار و گفتگو کرد. وی ضمن تقدیر از فدراسیون بواسطه حمایت از رشته سرعت در بخش موتورسواری اظهار داشت: جلسه خوبی با ناظمی داشتیم. ایشان لطف داشت و بحث های مختلفی در خصوص موتورسواری و پیست اتومبیلرانی داشتیم، من واقعا خوشحالم از اینکه با نگاهی جدید در حوزه مدیریت فدراسیون روبه رو هستیم و ناظمی دغدغه ما ورزشکاران را دارد. وی در خصوص برنامه های فدراسیون در سال جدید گفت: نظم در مسابقات مهم است و اینکه بتوانیم در سال جدید برگزاری مسابقات را در سطح خوبی داشته باشیم. قهرمان موتورسواری سرعت ایران با اشاره به مسابقات موتورسواری تاکید کرد: متاسفانه در موتورسواری ورودی جدید نداشتیم و این موضوع مهمی است، در این دیدار هم در این خصوص بحث و تبادل نظر شد. ساماندهی موتورسوارهایی که داخل شهر هستند، به طور مثال موتور 1000 سی سی با سرعت بالای 300 کیلومتر خطرآفرین است و اینکه بتوانیم این افراد را به پیست جذب کنیم و اگر مسابقات با تعداد موتورسوار بیشتر انجام شود، باعث پیشرفت این رشته خواهد بود. وی در خصوص فعالیت بانوان گفت: حضور خانم های موتورسوارعلاقه مند به این رشته هم قابل توجه است و مشتاقانه به این رشته ورزشی می پردازند، اما برنامه ریزی برای مسابقاتشان تا به حال ضعیف بوده و از نظم خوبی برخوردار نبوده و این امر به پیشرفت این رشته برای بانوان آسیب وارد کرده. امیدوارم با توجه به تعداد علاقه مند و برنامه ریزی صحیح به وضعیت مطلوبی برسیم.

بازرس فدراسیون چوگان منصوب شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، طی حکمی از سوی مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، امیرحسین رمضان زاده به عنوان بازرس فدراسیون چوگان منصوب شد.

متن حکم به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای امیرحسین رمضان زاده
با استعانت از خداوند متعال و به استناد مواد 7 و 14 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری و تفویض اختیار مجمع فدراسیون به موجب این حکم به عنوان ((بازرس قانونی مجمع فدراسیون چوگان)) منصوب می شوید تا در چهار چوب مفاد اساسنامه مزبور ضمن تعامل مطلوب با اعضاء مجمع، نسبت به انجام وظایف محوله اقدام و گزارش های خود را به رییس و اعضای مجمع ارائه نمایید.
امید است با اتکال به خداوند متعال در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای ورزش کشور موفق و موید باشید.

کد خبر: 1068441

وب گردی

وب گردی