استراماچونی: اولویتم سرمربیگری در ایتالیاست

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال می‌گوید علاقه‌مند است تا بار دیگر در کشور خود سرمربیگری کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، آندره‌آ استراماچونی که پس از حضوری کوتاه مدت روی نیمکت سرمربیگری تیم فوتبال استقلال و فسخ یک جانبه قراردادش با این باشگاه دیگر هدایت تیمی را برعهده نداشته است، با حضور در استودیوی شبکه تلویزیونی «اسپورت ایتالیا»، درباره آینده حرفه‌ای‌اش گفت: سری A همچنان لیگی شگفت‌انگیز است و سرمربیگری در ایتالیا همچنان اولویت من به شمار می‌رود. همیشه البته کار مناسب و جایگاهی که دوست دارید، پیدا نمی‌شود.

وی افزود: من سرمربی جوانی هستم و خوش‌شانس بوده‌ام که تاکنون پیشنهادهایی داشته‌ام و از فرصت‌هایم برای این کار استفاده کرده‌ام. دوست دارم سرمربیگری کدام تیم را برعهده داشته باشم؟ من به اندازه کافی خوش‌شانس بوده‌ام که در باشگاه‌هایی که بوده‌ام به من توجه شده است و تجربه کار با بازیکنان جوان و آشنایی با ایده‌های آنان را داشته‌ام. اولویتی برای سرمربیگری تیم خاصی ندارم و مهم پروژه و ایده‌ آن باشگاه است. برای من سرمربیگری هر یک از تیم‌های سری A افتخاری بزرگ است و دلم برای سرمربیگری در این لیگ تنگ شده است.

سرمربی پیشین تیم‌های اینتر و اودینزه در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید لاتزیو بتواند یوونتوس را در راه کسب عنوان قهرمانی سری A شکست دهد؟»، اظهار داشت: لاتزیو تا پیش از تعطیلی لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا، انرژی فوق‌العاده‌ای داشت و همچون بادی وزنده بود. به نظر من آنها فرصت فوق‌العاده‌ای برای این کار دارند. لاتزیو تیمی پرشور است و چیزی برای از دست دادن هم ندارد. به اعتقاد من کسب عنوان دومی و سومی هم برای آنها نتیجه خوبی به حساب خواهد آمد. حالا که مسابقات اروپایی برگزار نمی‌شود لاتزیو می‌تواند دست به کارهای خارق‌العاده‌ای بزند. آنها البته با از سرگیری مسابقات، بازی سختی مقابل آتالانتا خواهند داشت.

استراماچونی 44 ساله در پایان در پاسخ به این پرسش که «آیا در ماه مارس نزدیک به قبول پیشنهاد سرمربیگری کالیاری بودید؟»، اظهار داشت: در حال حاضر برای والتر زنگا (اخیراً جانشین ماران در کالیاری شد) که دوست من است، آرزوی موفقیت زیاد دارم. بهترین آرزوها را برای والتر دارم، چون شایسته‌اش است. کالیاری مربی فوق‌العاده‌ای به نام ماران داشت، اما در فوتبال گاهی اوقات اوضاع آن‌طور که شما می‌خواهید، پیش نمی‌رود. به‌هرحال زنگا هم مربی بزرگی است و برای کالیاری هم آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر: 1068456

وب گردی

وب گردی