اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده فیروزآباد لرستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام دو گروه ارزیاب اعزام سریع هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده فیروزآباد و الشتر واقع در استان لرستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی سلیمی گفت: با کسب خبر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی فیروزآباد و الشتر واقع در استان لرستان بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان لرستان دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی توضیح داد: با اعزام این گروه های واکنش سریع امدادی به کانون این زمین لرزه مراحل ارزیابی از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه در حال انجام است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هم اکنون نیروهای ارزیاب هلال احمر وارد منطقه زلزله زده شده و مشغول انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه وقوع این زمین لرزه می باشند.

سلیمی ادامه داد:‌ شدت این زمین لرزه به حدی بوده که مردم در شهرهای اطراف الشتر از جمله خرم آباد و نورآباد آن را احساس کرده اند و اکنون در کوچه و خیابان هستند.

وی افزود: تاکنون از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه به جزء ترک خوردگی دیوار و سقف برخی منازل گزارشی مخابره نشده است.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ظهر چهارشنبه حوالی فیروزآباد استان لرستان را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت ۱۲ و ۳۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه به وقوع پیوست.

موقعیت مرکز این زمین لرزه طول جغرافیایی ۴۸.۰۸ و عرض جغرافیایی ۳۳.۷۵ درجه و در عمق ۷ کیلومتری زمین گزارش شده است.

نزدیک ترین شهرها به محل وقوع این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری فیروزآباد(لرستان)، ۲۱ کیلومتری الشتر(لرستان) و ۲۱ کیلومتری سراب دوره(لرستان) و نزدیکترین مراکز استان ها به این منطقه نیز ۳۹ کیلومتری خرم آباد و ۱۱۲ کیلومتری کرمانشاه ثبت و گزارش شده است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1068458

وب گردی

وب گردی