مسئولان درمانی صهیونیستی؛ موج دوم کرونا ۲ برابر شدیدتر است

مسئولان اورژانس و پزشکی رژیم صهیونیستی می‌گویند نگران این هستند که موج دوم شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، دو برابر بدتر از موج اول آن باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در حالی که مقامات صهیونیست پیشتر درباره آماده نبودن این رژیم برای مقابله با موج دوم طغیان ویروس «کووید۱۹» هشدار داده بودند، اکنون تخمین‌ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان موج دوم به ده‌ها هزار نفر و تلفات آن تا هزاران نفر خواهد بود.

شبکه تلویزیونی «کان» بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داد سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی شدیداً نگران موج دوم ویروس کرونا است و از کابینه تل‌آویو خواسته تا از آرامش فعلی برای آماده‌سازی بیمارستان‌ها و تهیه تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) استفاده کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، مدل‌های تخمینی نشان می‌دهد وضعیت موج دوم ویروس کرونا در فلسطین اشغالی احتمالا دو برابر وخیم‌تر از شیوع اولیه آن خواهد بود و علاوه بر مبتلا کردن ده‌ها هزار نفر، چندین هزار نفر را نیز به کام مرگ می‌کشاند.

بر این اساس، این هشدارهای تازه در حالی صادر شده‌اند که کابینه تل‌آویو از چند روز پیش رفع بیشتر محدودیت‌های قرنطینه‌ای از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی را آغاز کرده است.

بر اساس آمارهای اعلامی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تا کنون در فلسطین اشغالی ۱۶۳۱۴ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۲۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات ارشد در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی چندی پیش گفته بودند تل‌آویو اقدامات لازم برای ایجاد شبکه‌ای گسترده برای نظارت بر روند شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی و انجام تعداد بالای آزمایش ابتلا به این ویروس را انجام نداده و برای موج دوم آن آماده نیست.

پیش از این نیز گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان داده بود که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068471

وب گردی

وب گردی