دومین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا به کشور بازگشتند

دومین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا که در پی شیوع کرونا خواستار بازگشت به کشور بودند، امروز با یک پرواز فوق العاده از مادرید به تهران بازگشتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در پی شیوع ویروس کرونا و درخواست تعدادی از ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اسپانیا برای بازگشت به کشور، دومین گروه از این افراد امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با یک پرواز فوق‌العاده متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر (هواپیمایی جمهوری اسلامی - هما) از مادرید به تهران بازگشتند.

نخستین پرواز مستقیم از مادرید به تهران برای بازگرداندن تعدادی از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه انجام شده بود.

این افراد با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید با هماهنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و رایزنی با مقامات ذیربط اسپانیا و کسب مجوزهای لازم به کشور بازگشتند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از هموطنانی که در مدت مراحل ثبت‌نام، تکمیل فرم‌های مربوطه، ارسال مدارک هویتی و نیز سایر موارد برای بازگشت به کشور همکاری کردند، قدردانی کرده است.

لازم به ذکر است، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) پیش از این پرواز مستقیم به مادرید داشت که این پروازها متوقف شد و پرواز روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اولین پروازی بود که بعد از گذشت ۱۶ سال در این مسیر انجام شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا دهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه‌ای خطاب به هموطنان ایرانی که بعد از شیوع کرونا مایل به بازگشت به کشور بودند، از برقراری ۲ پرواز مادرید - تهران در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده خبر داده بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که برنامه پروازهای فوق العاده از اسپانیا به عنوان یک اولویت در دستور کار برنامه سفارت قرار داشته و در این ارتباط به صورت روزانه پیگیری‌های مستمری به صورت مکاتبه‌ای و تلفنی با مسئولان نهادهای ذیربط صورت گرفته و در حال انجام است.

در این اطلاعیه آمده بود: به دلیل بروز برخی مشکلات از سوی تعداد محدودی از مسافران پروازهای انجام شده در این چارچوب از مقصد کشورهای دیگر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصمیم به بازنگری و بروزرسانی پروتکل‌های بهداشتی خود جهت ورود مسافران به مبادی مختلف کشور گرفته و همین امر باعث ایجاد تأخیر در انجام پروازها شده است.

به گزارش فارس، در پی شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، برخی هموطنان ایرانی مقیم کشورهای اروپایی و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این کشورها، خواستار بازگشت به کشور بودند که در همین خصوص تعدادی از هموطنان و دانشجویان ایرانی با تلاش‌های صورت گرفته از ایتالیا به ایران بازگشتند. همچنین پروازهایی نیز در مسیر آمستردام به تهران قرار است انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068485

وب گردی

وب گردی