حلبوسی: دولت الکاظمی با تهدیدات امنیتی و اقتصادی مواجه خواهد بود

رئیس پارلمان عراق گفت که مسیر«مصطفی الکاظمی» برای دریافت رأی اعتماد هرچند با دشواری‌ همراه خواهد بود اما در نهایت موفق خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق گفت که مصطفی الکاظمی اسامی ۲۰ وزیر را به پارلمان ارائه داده و اختلافات بر سر دو وزیر باقی مانده ادامه دارد.

او به شبکه الحدث گفت که دولت الکاظمی پس از تشکیل با تهدیدات اقتصادی و امنیتی مواجه خواهد شد.

الحلبوسی در خصوص شانس الکاظمی برای دریافت رأی اعتماد در پارلمان نیز گفت که وی با دشواری‌هایی در خلال رأی‌گیری مواجه خواهد بود اما این مرحله را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

پارلمان عراق قرار است امروز (چهارشنبه) در خصوص رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی مصطفی الکاظمی تشکیل جلسه دهد. هرچند اسامی وزراء به پارلمان ارسال شده است، اما تشکیل جلسه با ابهاماتی روبه روست و برخی منابع پارلمانی از احتمال تعویق جلسه به فردا سخن می‌گویند. همانظور که حلبوسی گفت اختلافات بر سر دو وزارتخانه خارجی و نفت همچنان باقی است و قرار است انتخاب آن‌ها پس از رأی‌گیری درباره کابینه انجام شود.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق پیشتر از کلیه نمایندگان خواسته بود که برای نشست رأی اعتماد امروز پارلمان که ساعت ۲۱ به وقت محلی بغداد برگزار خواهد شد، حاضر باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068487

وب گردی

وب گردی