کشف قدیمی ترین موجود شبیه ماهی مرکب

محققان اعلام کردند فسیلی که در قرن نوزدهم در سواحل ژوراسیک واقع در جنوب انگلیس یافت شد، قدیمی ترین نمونه شناخته شده موجودات شبیه ماهی مرکب است که به طعمه خود حمله می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان قدیمی ترین نمونه شناخته شده از موجودی شبیه ماهی مرکب شکارچی را کشف کردند که تقریباً 200 میلیون سال قدمت دارد. این فسیل در قرن نوزدهم در سواحل ژوراسیک در جنوب انگلیس یافت شد و هم اکنون در مجموعه تحقیقات زمین شناسی انگلیس در ناتینگهام قرار دارد.

محققان طی تجزیه و تحلیل های خود این موجود را Clarkeiteuthis montefiorei معرفی کردند.

دانشمندان معتقدند که این موجود مربوط به دوره سینمورین است (بین 190 تا 199 میلیون سال پیش) و نمونه های مشابه قبلاً ضبط شده را بیش از 10 میلیون سال پیش بینی می کند.

این تحقیق توسط دانشگاه پلیموث، کانزاس و شرکت Dorset-based انجام شده است.

این مقاله برای انتشار در مجموعه مقالات publication in Proceedings of the Geologists' Association پذیرفته شده است و همچنین به صورت آنلاین در Sharing Geoscience Online قرار دارد.

مالکوم هارت استاد پلیموث و نویسنده اصلی این تحقیق اظهار داشت که در قرن نوزدهم در سواحل دورست تعداد زیادی فسیل پیدا شد که دانش ما را از دیرینه شناسی کولوئید بالا می برد. بسیاری از این یافته ها اهمیت دیرینه شناسی دارند به خصوص آن هایی که دارای بازوها و قلاب هایی هستند که حیوانات زنده طعمه خود را گرفتار کرده اند.

محققان در تحلیل خود می گویند که بقایای فسیل شده حاکی از یک حادثه وحشیانه است که ظاهراً در آن استخوان های سر ماهی توسط مهاجم آن خرد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068495

وب گردی

وب گردی